خانه وکیل مواد مخدر وکیل مواد مخدر

وکیل مواد مخدر

وکیل مواد مخدر

تیتر تستی ۲

در طول سالهای گذشته که عمدتا به پرونده های مواد مخدر پرداخته ام با وجودی که جرائم موضوع مواد مخدر طیف گسترده و گوناگونی را در بر می گیرند اما به طور کلی بعضی از موضوعات از اهمیت بیشتری برخوردارند و نسبتا حجم بیشتری از پرونده ها را به خود اختصاص می دهند. در قسمت زیر به تعدادی از این سوالات و موضوعات پر تکرار پاسخ می دهم. شما هم اگر پرسشی در حوزه جرائم مربوط به مواد مخدر دارید می توانید در قسمت پائین صفحه با ما در میان بگذارید. به سوالات طرح شده شما در سریعترین زمان ممکن، پاسخ داده خواهد شد.

سوال:

من برای مصرف شخصی خودم به صورت خورده فروشی مواد می فروختم. هیچ وقت هم سنگین کار نکردم نهایتا چند گرم می گیرم و گله گله میکنم و می فروشم. یه مشتری داشتم که هی به من می گفت من ۵۰ گرم می خوام سعی کن برام بیاری. منم گولش را خوردم و ۵۰ گرم هروئین خیس براش آوردم. بعدا فهمیدم این مخبر بوده. پولی هم که به من داده از مامورا گرفته. سرتون را درد نیارم آمدن سراغ من و منو گرفتن. حالا برام زدن فروش ۵۰ گرم هروئین. تو اینترنت یه جا نوشته بود اگر معامله صوری باشه و مخبر مواد را خریده باشه چون معامله ای انجام نشده و معامله صوری بوده جرم فروش هم اتفاق نیفتاده. من خیلی متوجه نشدم یعنی چی. اگر ممکنه توضیح بدین و بگید منم میتونم اینو تو دادگاه بگم؟

پاسخ:

واقعیت اینه که در حال حاضر بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر از طریق مخبر معرفی می شوند. از سال های خیلی قبل هم این موضوع وجود داشته. با این حال بعضی از وکلا معتقدند که چون معامله ای که بین مخبر و قاچاقچی انجام میگیره واقعی نیست در نتیجه عنوان «فروش مواد» مخدر هم نمی تونه درست باشه. چرا که فر وش و خرید زمانی تحقق پیدا می کنه که دو طرف قصد معامله داشته باشند. در حالی که می دونیم مخبر اصلا قصد خرید نداره و بعد از معامله صوری هم مواد را به نیروی انتظامی تحویل میده.

با این همه این استدلال صحیح نیست و رویه عملی دادگاه ها هم به این ایراد توجهی نمی کنه. چرا که اصولا نفس معامله مواد مخدر از اساس به دلیل نامشروع بودن باطل است و در این حالت دیگه مهم نیست که طرف قصد داشته یا نه. شما برای دفاع از خودتون باید به شیوه دیگری عمل نمایید.

 

وکیل مواد مخدر

سوال:

من تو زیر زمین خونه خودمون در حال خشک کردن هروئین بودم که مامورا رسیدن. حدودا ۸۰ گرم هروئین تو بشقاب بود که خشک کرده بودم و تا مامورا آمدن من بشقاب را پاشیدم هوا و پخش شد رو فرش و فرش هم خاکی و کثیف بود. با این حال مامورا هروئین را جمع کردن و تونستن ۲۵ گرم پیدا کنن. یه پایپ و یه وافور تزئینی هم داشتم که با خودشون بردن. حکم من الان آمده اما از دادگاه زنگ زدن که بیا تسلیم به رای بده تا تخفیف بهت بدیم. نظر شما چیه؟

پاسخ:

تسلیم به رای زمانی پیش میاد که رای صادر شده به ضرر شما باشه اما با این حال شما قبول دارید که جرم را مرتکب شدید و از طرفی قصد تجدید نظر خواهی هم ندارید. قانون گذار گفته هر کس بعد از رای تجدید نظر خواهی کنه یا اگر تجدید نظر خواهی کرده پس بگیره دادگاه صادر کننده حکم می تونه تا یک چهارم مجازات را تخفیف بده. با این حال نمیشه در همه حالات به موکل توصیه کرد که تسلیم به رای بزنه یا نه. چون در بعضی موارد واقعا در مرحله تجدیدنظر می شه از موکل دفاع کرد و چه بسا به طور کلی تبرئه بشه. بنابراین اگر در پرونده شما دلایل به نحوی است که فکر می کنید تجدید نظر خواهی جز طولانی تر کردن روند رسیدگی فایده ای نداره توصیه می شه تسلیم به رای بزنید.

وکیل مواد مخدر

سوال:

اگر هروئین خیس را از کسی بگیرن قبل از خشک شدن طبیعیه که وزنش زیاده. سوال من اینه که محاسبه وزن مواد را چه جوری انجام میدن؟ اگر قرار باشه وزن خیس را حساب کنن که خیلی زیاد میشه و بی انصافیه. اگر ممکنه توضیح بدید.

پاسخ:

در مورد هروئین خیس حق با شماست و نباید با هروئین خشک شده از نظر وزن به صورت یکسان محاسبه شود. در این خصوص در حال حاضر بر اساس بخشنامه شماره ۶۹۷۳/۱۱۸۶ – ۳۱/۶/۱۳۸۶ رئیس قوه قضائیه عمل می شود. به این صورت که مطابق نظر آزمایشگاه مواد مخدر پیرامون میزان ماده موثر (هروئین یا هر ماده مخدر دیگر) محاسبه و تعیین مجازات می شود. اگر مایل باشید تا از جزئیات محاسبه و تعیین میزان مجازات هم مطلع شوید لازم است به بخشنامه مزبور مراجعه نمایید.

5/5 - (10 امتیاز)

4 دیدگاه‌ها

  1. سلام به جرم مشارکت در حمل ۲۴ کیلو تریاک به حکم قطعی سه سال و ۹ ماه و ۱ روز محکوم گردیدم. با حبس بالغ بر ۲۷ ماه از مدت محکومیت متاسفانه هیچ نوع ارفاقی شامل حالم نمیشه (تخفیف مجازات، تعلیق، مشروط، پابند،عفوموردی) نه سابقه دارم نه مشکل رفتاری در مدت حبس لطفا لطفا لطفا بفرمائید چه کار کنم؟

    • سلام
      وقت بخیر
      موضوع پرونده شما از طریق کامنت قابل پاسخگویی نیست و نیاز به توضیحات مفصل تری دارد.

  2. سلام. من سی، کیلوموادحمل کردم ودادگاه بنده رو ده سال حبس داده اندوسه سالش روتعلیق کرده اندب مدت پنج سال. وبیست دومیلیون تومان جریمه کرده اندسابقه اولی ی می باشم وهیچ گونه سابقه کیفری ندارم ومن به رای دادگاه اولیه تجدیدنظرخواهی کردم وازماده ۴۴۲استفاده نکردم چون کسی، مرا راهنمایی نکردودادگاه تجدیدنظرنیزهمون رای دادگاه اولیه رو تاییدکرده هست حال سوال اینجاست ک من یک سوم حبس خودراتحمل نموده ام وچندین مرحله شورای زندان وقاضی، ناظرمرا موردتاییدقراردادندک من آزادبشم وازعفو وآزادی مشروط استفاده کنم ک دادگاه تجدیدنظربراساس تبصره ماده ۴۵ آزادی مشروط یاتعلیق وپای بندالکترونیکی مارا مردود اعلام میکنددرصورتی ک ماده ۴۵ برای محکومین به اعدام وبه نفع اونامی باشدحالا سی چهل نفرزندانی ک اعتراض کردندبه مشکل خودشون وخانواده هاشون گرفتارشدن منم موادم ازنوع تریاک بوده است خواهشن راهنمایی کنیدمارا

    • سلام
      وقت بخیر
      تبصره ماده ۴۵ مربوط به تمام جرائم مواد مخدری است که مجازات حبس بیش از ۵ سال دارند با شرایط خاص تبصره ماده.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار