خانه وکیل اراک بهترین وکیل طلاق در اراک

بهترین وکیل طلاق در اراک

بهترین وکیل طلاق در اراک

وکیل طلاق در اراک

در این مقاله تلاش می کنم به موضوعات و مطالبی که مرتبط با طلاق، طلاق توافقی، طلاق از سوی زوجه و… هستند بپردازم. اگر تا پایان این مقاله همراه من باشید، پاسخ بسیاری از سوالات خود را در رابطه با موضوعات فوق دریافت می کنید. با این حال اگر سوالی به ذهن شما رسید که در این مقاله به آن پرداخته نشده است باعث افتخار است که پرسش خود را در قسمت پائین همین مقاله با ما درمیان بگذارید تا تیم حقوقی ما که از مرکب از بهترین وکیل طلاق در اراک در رابطه با طلاق و امور خانوادگی هستند به آن پاسخ دهند. پاسخ سوالات در سریعترین زمان ممکن به صورت رایگان انجام خواهد شد.

 

احمدبنی جمالی وکیل پایه یک دادگستری

طلاق از سوی زوجه

در بسیاری از موارد بانوان به دلیل سوء رفتار شوهران خود از قبیل اعتیاد به مواد مخدر و مواد الکلی یا رفتار خشونت بار آنها احساس می کنند که زندگی مشترک برای آنها غیرممکن است. در این حالت بانوان می توانند دادخواست طلاق خود را به طرفیت همسر خود (زوج) تقدیم دادگاه نمایند.
در این حالت زندگی مشترک اصطلاحا با عسر و حرج همراه شده است و زوجه با مشقت و دشواری زندگی می کند. این که چه مواردی موجب می شود تا زوجه بتواند با استناد به آنها تقاضای طلاق نماید در ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی درج شده است. به عنوان مثال ترک زندگی خانوادگی توسط زوج حداقل به مدت شش ماه متوالی و یا نه ماه متناوب در مدت یک سال بدون عذر موجه یکی از این موارد است. محکومیت قطعی زوج به حبس پنج سال یا بیشتر نیز از جمله مواردی است که برای زوجه این حق را ایجاد می کند که به دادگاه مراجعه نماید و تقاضای طلاق خود را تقدیم نماید. در هر صورت برای بررسی بیشتر موارد عسر و حرج می توانید به ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی مراجعه نمایید.

با این همه دعوای طلاق از سوی زوجه متاسفانه در سیستم قضایی ما با دشواری های زیادی مواجه است و اصولا قضات در صدور رای طلاق از سوی زوجه دچار وسواس و سختگیری زیادی می شوند. علاوه بر این دعوای طلاق علاوه بر مرحله بدوی و تجدید نظر باید توسط دیوان عالی کشور نیز تایید شود.

بهترین وکیل طلاق در اراک

طلاق خُلعی چیست؟

با وجود دشواری های فراوانی که درخواست طلاق از سوی زوجه دارد اما مطابق ماده ۱۱۴۶ قانون مدنی اگر زن به واسطه کراهتی که از شوهر خود دارد می تواند در ازای پرداخت مالی به شوهر خود از او طلاق بگیرد. این مبلغ می تواند مهریه او باشد که به شوهر بذل می کند (می بخشد) یا مبلغی کمتر یا بیشتر از مهریه او باشد. اگر طلاقی به این نحو انجام شود آن طلاق را طلاق خلعی می گویند.

طلاق مُبارات چیست؟

طلاق مبارات بسیار شبیه طلاق خلع است با این تفاوت که در این حالت کراهت طرفینی است. یعنی زن و شوهر هر دو از هم بیزارهستند و تمایلی به زندگی مشترک ندارند. در چنین وضعیتی نیز زن مجبور است با پرداخت مبلغی به شوهر از او طلاق بگیرد. تفاوت طلاق خلع و مبارات در این است که در طلاق خلع مبلغی که زن به شوهر می دهد نباید از مهریه بیشتر باشد.

طلاق بائن و طلاق رجعی

پس از اجرای صیغه طلاق زن باید به مدت حدوداً سه ماه عده نگه دارد. یعنی در این مدت نمی تواند با فرد دیگری ازدواج نماید و حتی نمی توان از چنین زنی خواستگاری نمود. به طور کلی در این ایام با وجودی که صیغه طلاق جاری شده و زن و مرد از یکدیگر طلاق گرفته اند اما مطابق حکم شرع و قانون زن در حکم زوجه است. اصولا شوهر می تواند در این ایام به همسر خود رجوع کند و زندگی مشترک را مجددا از سر بگیرد. این رجوع نیاز به تشریفات خاصی ندارد. همین که مرد پس از اجرای صیغه طلاق به همسر خود رجوع کند و نشان دهد که مایل است مجددا با او زندگی کند رجوع واقع شده است. چنین طلاقی را طلاق رجعی می گویند.
اما در مواردی نیز پس از اجرای صیغه طلاق به هیچ عنوان مرد نمی تواند به همسر خود رجوع کند این طلاق را طلاق بائن می گویند. البته در طلاق بائن نیز اگر زن پس از طلاق و گذشت مدت عده با شخص دیگری ازدواج نکرده باشد می تواند با انعقاد عقد نکاح مجددا با شوهر سابق خود وصلت کند. تفاوت در این است که رجوع در زمان عده نیاز به هیچ اقدامی نداشت اما در طلاق بائن نکاح دیگری شکل می گیرد.

طلاق از سوی زوج

با توجه به اینکه مطابق قانون ایران طلاق از حقوق زوج محسوب می شود، بنابراین مرد می تواند هر زمان که اراده کند همسر خود را طلاق دهد.
نکته:
در رویه قضایی فعلی، اگر دادخواست طلاق از سوی زوج مطرح شود محاکم حکم به تنصیف دارایی می دهند. به این صورت اموالی که زن و شوهر در زمان زوجیت خود به دست آورده اند باید به صورت مساوی نصف شود. مثلا فرض کنید در این مدت زن و مرد یک خانه مسکونی خریده اند که سند آن به نام مرد است. اگر زوج دادخواست طلاق را تقدیم نماید می توان به طرفیت او دادخواست تنصیف دارایی را مطرح نمود.

 

بهترین وکیل طلاق در اراک

طلاق انواع و اقسامی دارد که در ادامه به آنها می پردازیم. به عنوان مثال گاهی متقاضی طلاق فقط خانم یا اصطلاحا زوجه است که این دعوا را در حقوق ایران «طلاق از سوی زوجه» می گویند. گاهی نیز مرد به تنهایی قصد طلاق همسر خود را دارد که این طلاق هم به «طلاق از سوی زوج» مشهور است. با این حال در بسیاری از موارد زن و شوهر با توجه به اختلافاتی که در زندگی مشترک به وجود می آید هر دو به این نتیجه می رسند که ادامه زندگی به نفع هیچ یک از آنها نیست و بهتر است به صورت توافقی از یکدیگر جدا شوند.
اصطلاح طلاق توافقی در بسیاری از موارد زن و شوهر را به اشتباه می اندازد. به این صورت که آنها تصور می کنند چون برای طلاق با یکدیگر توافق دارند پس نیازی به طرح دعوا یا تقدیم دادخواست نیست و تنها لازم است به محضر طلاق مراجعه نمایند و صیغه طلاق را جاری کنند و از یکدیگر جدا شوند. اما این تصور اشتباه است. هر چند افراد زیادی در جامعه این طور فکر می کنند. واقعیت این است که برای متارکه از طریق طلاق توافقی لازم است که دادگاه این موضوع را احراز نماید و اگر تمامی شرایط مهیّا بود دادگاه مطابق ماده ۲۶ قانون حمایت خانواده مبادرت به صدور گواهی عدم سازش می نماید که در واقع به نوعی رای به طلاق توافقی است.

حال سوال این است که آیا زن و مرد باید الزاما از طریق وکیل اراک این اقدام را انجام دهند یا خود نیز می توانند مبادرت به تقدیم دادخواست طلاق توافقی نمایند؟

پاسخ این است که در این خصوص نیازی نیست که دادخواست الزاما توسط وکیل تنظیم شود. اما به دلایل زیادی توصیه این است که زوجین این موضوع را به یک وکیل مورد اعتماد و متخصص در این حوزه واگذار نمایند.
کمترین نفع واگذاری پرونده طلاق توافقی به وکیل این است که شخص وکیل نقش واسطه را در این ماجرا بازی می کند. به این صورت که از دو طرف وکالت می گیرد و خود اقدامات لازم را انجام می دهد و نیازی به پیگیری زوجین نیست.
زوجین که احتمالا رابطه چندان مناسبی هم با یکدیگر نداشته و تمایلی هم به ملاقات یکدیگر ندارند چه رسد به اینکه شانه به شانه هم از پله های دادگاه بالا بروند، از یک انجام یک اقدام ناخواسته خلاصی می یابند. مضافا این که وکیل طلاق توافقی در اراک به دلیل اینکه بارها و بارها این اقدام را انجام داده است با سرعت و سهولت بسیار زیادی این اقدام را انجام می دهد. بسیاری از زوجینی که خود مبادرت به تقدیم دادخواست طلاق توافقی می نمایند بعد از گذشت مدتی به دلیل شرایط دشوار کار و شرایط روحی نامناسب نهایتا موضوع را به یک وکیل واگذار می کنند.

بهترین وکیل طلاق در اراک

مجموعه وکلایی که با اینجانب همکاری می نمایند همگی از جمله بهترین وکلای شهر اراک هستند که در حوزه خانواده و دعاوی راجع به آن از جمله دعوای طلاق توافقی و سایر دعاوی در حوزه خانواده فعالیت می نمایند و تعدادی از آنها دارای سابقه فعالیت ۲۰ ساله و حتی بیشتر در این حوزه هستند و شما می توانید با خاطر جمعی تمام پرونده طلاق توافقی خود را به آنها واگذار نمایید.

بهترین وکیل طلاق در اراک

در رابطه با طلاق و طلاق توافقی سوالات بسیاری مطرح است. اشتباه رایجی که زوجین می کنند این است که تصور می کنند در طلاق توافقی یا هر نوع طلاق دیگری باید الزاما سایر موضوعات خانوادگی هم حل و فصل شود. به عنوان مثال اگر زوجین دارای فرزند مشترک هستند این سوال مطرح می شود که بعد از متارکه و طلاق، حضانت یا سرپرستی کودک یا کودکان مشترک به چه نحو خواهد بود. آیا نگهداری از کودکان وظیفه قانونی یکی از زوجین است و اگر چنین است کدام یک از آنها باید سرپرستی کودک را قبول نماید؟ اگر تکلیف و وظیفه قانونی آنها نیست آیا این موضوع یعنی نگهداری از کودک را می توان یک حق در نظر گرفت که مادر یا پدر بتواند حق خود را به دیگری واگذار نماید و موضوعات بسیار دیگری که ارتباطی به خود دعوای طلاق ندارند. باید توجه داشت که در دعوای طلاق صرفاً موضوع طلاق مطرح است. در سایر موارد دیگر هم اگر زوجین توافق نمایند، این توافق در ضمن رای دادگاه نوشته می شود والّا طرفین باید به صورت جداگانه در مورد آنها مبادرت به تقدیم دادخواست نمایند.

طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

یکی از پرتکرارترین سوالات در رابطه با طلاق توافقی این است که طلاق توافقی چقدر زمان می برد؟ به صورت یک قاعده کلی در تمام دعاوی حقوقی این اصل حاکم است که اصولاً نمی توان زمان دقیق و مشخصی برای پایان دعوا در نظر گرفت؟
طلاق توافقی هم از این قاعده مستثنی نیست. اما با این وجود به صورت تخمینی می توان محدوده زمانی خاصی را از آغاز تا پایان طلاق توافقی در نظر گرفت. به این صورت که زوجین باید پیش از ثبت دادخواست طلاق توافقی ۴ یا ۶ جلسه از جلسات مشاوره خانواده را شرکت نمایند.
فاصله هر جلسه تا جلسه بعد حدودا ۱۵ روز است. با این احتساب چیزی در حدود ۶۰ روز فقط در جلسات مشاوره صرف خواهد شد.

آیا شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق توافقی اجباری است؟

پاسخ به سوال بالا مثبت است. متاسفانه به هیچ عنوان نمی توان شرکت در جلسات مشاوره برای طلاق توافقی را نادیده گرفت. بنابراین شما برای اخذ طلاق توافقی چاره ای جز شرکت در جلسات مشاوره ندارید. در جلسات مشاوره حتی مانع از حضور وکیل می شوند. احتمالا یکی از دلایل ممانعت از حضور وکیل در جلسه مشاوره این است که تصور می رود که وکیل مانع سازش و توافق مجدد آنها برای بازگشت به زندگی مشترک شود.در حالی که وکلا در همان جلسات اولیه به زوجین توصیه می کنند که با یکدیگر مدارا کنند و با توجه به تبعات سنگین طلاق، طرفین را به سازش ومصالحه دعوت می نمایند و زمانی اقدامات قانونی برای طرح دعوای طلاق را آغاز می کنند که از صلح و سازش زوجین ناامید شوند.

 

پس از پایان جلسات مشاوره در صورت مشاور تشخیص دهد که زوجین قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند این موضوع را گواهی می نماید. پس از این اقدام دادخواست طلاق توافقی ثبت می شود و معمولا بعد از یک ماه جلسه دادگاه برگزار می شود. در جلسه دادگاه هم با توجه به اینکه طرفین معمولا در خصوص طلاق و سایر امور به توافق رسیده اند مشکل خاصی وجود ندارد و قاضی به سرعت مبادرت به صدور گواهی عدم سازش می نماید.

سوالات متداول

۱-سلام آقای وکیل من شوهرم معتاده و واقعا از زندگی کردن باش خسته شدم. هر جا که سرچ کردم دیدم نوشته خیلی راحت می شه از شوهر معتاد طلاق گرفت. شما می تونید وکالت من را قبول کنید.

واقعیت این است که اگر طلاق زوج به نحوی باشد که موجب اخلال در زندگی خانوادگی باشد و شوهر هم اعتیاد خود را ترک نکند می توان برای طلاق زوجه اقدام نمود. اما اگر اعتیاد زوج به این نحو نباشد معمولا محاکم رای طلاق صادر نمی کنند. اما اگر رفتار شوهر به نحوی است که مشمول عنوان سوء رفتار است و بدین نحو زندگی مشترک را برای شما با سختی و دشواری همراه کرده می توانید با اثبات آن از دادگاه درخواست طلاق نمایید.

۲-من شوهرم سردمزاجه و رابطه جنسی برقرار نمی کنه و اصلا به هم علاقه ای هم نداریم. اما حاضر نیست طلاق بده. من چطور می تونم از ایشون طلاق بگیرم؟

سردمزاجی با عدم برقراری رابطه فرق دارد. اگر شوهر قدرت برقراری رابطه جنسی را نداشته باشد می توان به این واسطه درخواست طلاق داد. اما سرد مزاجی شامل این حالت نیست مگر به درجه ای باشد که موجب اختلال در زندگی خانوادگی باشد که دراین صورت می توان برای طلاق اقدام نمود.

رزرو وقت مشاوره ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
WhatsApp
5/5 - (10 امتیاز)

51 دیدگاه‌ها

  1. سلام جناب وکیل
    شما گفتید که زمان طلاق را نمیشه معلوم کرد. اما من هم االان داشتم سرچ می کردم دیدم خلی از ووکیل ها گفته بودن زیر یک ماه طلاق را میگرن. تو را خدا اگر میشه زوترین زمان طلاق انجام بشه به من بگید.

    • سلام و درود
      ضمن تشکر از توجه شما به مقاله بهترین وکیل طلاق توافقی اراک
      متاسفانه همان طور که در بالا هم گفته شد نمی توان زمان دقیقی را برای انجام طلاق توافقی تعیین نمود. اما متاسفانه در بسیاری از سایت ها به صورت غیر واقعی این اتقاق رخ می دهد. در هر صورت طلاق توافقی را نمی توان در فاصله زمانی زیر یک ماه انجام داد. معمولا طلاق توافقی در ظرف زمانی سه ماه این کار انجام می شود.

  2. سلام استاد
    یه سوال داشتم ازخدمت شما. ببخشید شوهر من یه زن دیگه گرفته و من و بچه هام را ول کرده به امان خدا. الان قصد دارم طلاق بگیرم با این وضع به من طلاق میدن؟ راستی هیچ خرجی هم نمیده

    • سلام
      وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله بهترین وکیل طلاق در اراک
      اصولا در عقد نامه ها به صورت شرط ضمن عقد آمده که اگر مرد همسر دیگری بدون رضایت همسر اول اختیار کند زن حق دارد دادخواست طلاق خود را به این دلیل تقدیم دادگاه نماید و محاکم نیز اصولا رای طلاق را در این موارد صادر می کنند. همچنین یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود زن درخواست طلاق نماید این است که شوهر از پرداخت نفقه خودداری کند. شما می توانید علاوه بر دادخواست طلاق دادخواست مطالبه نفقه را تقدیم دادگاه نمایید. ضمنا عدم پرداخت نفقه جرم هم محسوب میشود.

  3. سلام
    من شوهر م بددله و دیگه قادر نیستم باش زندگی کنم گفتن اگر بخوام طلاق بگیرم باید مهریه ام را ببخشم. من حرفی ندارم شنا می تونید انجام بدی

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله بهترین وکیل طلاق توافقی در اراک
      بددلی شوهر جزو مواردی نیست که بتوان به دلیل آن درخواست طلاق داد. مگر این که به درجه ای باشد که زندگی را غیرممکن کند با این حال در اکثر موارد زوجین با توافق و گذشت از مهریه می توانند از هم جدا شوند و

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله بهترین وکیل طلاق اراک
      خیانت ممکن است مصادیق زیادی داشته باشد. که از یک رابطه معمولی تا رابطه جنسی کامل را شامل شود. شما باید منظور خودتون رو به طور مشخص بیان کنید

    • با سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله بهترین وکیل طلاق توافقی در اراک
      واقعیت اینه که خیر هیچ الزامی به داشتن وکیل برای ثبت دادخواست طلاق نیست ولی داشتن وکیل به هر حال مزایای خاص خودش را داره

  4. سلام خسته نباشید یه سوال داشتم من مهریه م رو بخشیدم حق طلاق رو گرفتم الانم میخوام طلاق بگیرم همسرمم موافقه این پرونده من رو تو چه زمانی میتونید تموم کنید؟

    • سلام و ارادت
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق توافقی در اراک
      با توجه به شرایط بالا کمتر از یک هفته می شه رای طلاق را گرفت و چون شوهر میاد در دادگاه و تجدید نظر خواهی را اسقاط می کنه رای قطعی هم هست و بعد از صدور رای میشه رفت دفتر خونه و صیغه طلاق را جاری کرد.

  5. جناب آقای وکیل ، چرا قانون طرفدار خانم هاست ؟ خانم ها در دادگاه با مظلوم نمایی و گریه کار خودشون پیش میبرن ، لطفا لطفا به سوال بنده توجه کنید و جواب بدهید
    اگر خانمی بی اجازه شوهرم برود سر کار ، به زندگیش نرسه ، شام و نهار درست نکنه و بدهنی بکنه با شوهرش و خانواده شوهرش ، تو خانه شوهر زندگی نکنه و بی اجازه شوهر با دوستاهاش بره مسافرت ( مختلط ) و هزار جور مشکل برای شوهرش درست کنه ، ایا مرد بخاطر نداشتن پول مهریه مجبور به ادامه زندگی هست ؟؟؟؟؟؟ پرا باید مرد بخاطر ندادن مهریه برود زندان ؟؟؟

    • با سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق توافقی در اراک
      پاسخ به سوال شما خیلی مفصله دوست عزیز. ولی قانون واقعاً نه به نفع خانم هاست نه آقایان. بسیاری از خانم ها از این که اختیار طلاق ندارن و اگر مرد راضی به طلاق نشه معلوم نیست چه سرنوشتی خواهند داشت گلایه دارن و معتقدن قانون ایران مرد سالاره. با این حال در موارد زیادی قانون ما دارای اشکال و ایراده که انشالله به مرور زمان درست میشه

  6. سلام
    من اگر بخوام طلاق بگیرم و وکیل هم نگیرم باید به دادگاه پول بدم؟ یکی می گفت هزینه دادرسی دادگاه خیلی سنگینه’

    • سلام وقت شما بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق اراک
      دعوای طلاق جزو دعاوی غیر مالی محسوب میشه و هزینه دادرسی ناچیزی داره. شاید اون شخصی که شما را راهنمایی کرده سابقا دعوای مالی داشته و با دعوای شما مقایسه کرده. در حال حاضر مطمئناً بیشتر از ١٠٠هزار تومان هزینه دادرسی و ثبت دادخواست طلاق در اراک اونم در دفتر خدمات قضایی نمیشه

  7. سلام آقای وکیل
    ببخشید من شوهرم اعصابش خرابه. دست بزن داره و هر وقت عصبانی میشه رو من خالی می کنه. دیگه خسته شدم و واقعا قصد طلاق دارم. اما نمی دونم چطور ثابت کنم که من را میزنه چون شاهد ندارم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق در اراک
      توصیه من اینه که هر وقت شوهر شما سوء رفتاری داشت فوراً با ١١٠ تماس بگیرید و موضوع را برای پلیس توضیح بدین و اگر آثار ضرب و شتم وجود داره هر چند خیلی مختصر به پزشکی قانونی مراجعه کنید و این مدارک را جمع کنید. قطعا اگر تکرار بشه میشه دعوای طلاق را مطرح کرد

  8. با سلام ، مقاله شما را خوندم و چمد سوال برام مطرح شد ؟ چون خودم درگیر طلاق هستم ؟ اگر مرد به هیچ عنوان راضی به طلاق نشود ، نمیشه مرد را مجبور به طلاق توافقی کرد یا دادگاه مجبور کند مرد را به طلاق دادن زن . یا زن میتوانه مهریه اش ببخشه در عوض طلاق بگیره ؟ اصلا چرا در طلاق توافقی باز باید رفت مشاوره دوباره ، شوهرم میخواست من را طلاق بده در این جلسات مشاوره ، نظرشون عوض شد .

    • سلام
      وقت بخیر
      از روش های می شود استفاده کرد که در طلاق توافقی نیاز به جلسات مشاوره نداشته باشد.

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق در اراک
      باید با شماره ای که در وب سایت برای تعیین وقت مشاوره وجود داره تماس بگیرید و وقت مشاوره بگیرید. در خدمت شما هستیم

  9. با سلام ، همسرم یک مدت به شوخی میگفت خودت اماده کن واسه طلاق ؛ طلاهامون میفروخت ؛ سند خانه را بنام پدرش زد و حساب بانکی هاش خالی میکرد ، من اهمیت نمیدادم ؛ از دیروز دیگه خانه نیامد و برای من پیامک امد که دادخواست طلاق داده ؛ اون خودش اماده کرده برای طلاق ؛ من چطوری باید دفاع کنم از خودم ؛ ایا با گرفتن وکیل مجرب امکان هست حقوقم بگیرم ، متشکر جناب بنی جمالی ) از طریق نشانگر تماس هم زنگ زدم ، وقت مشاوره گرفتم ولی بخدا خیلی استرس دارم و دلم میسوزه ؛ مبخوام زودتر نتیجه را بدانم که اینجا نوشتم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق در اراک
      با وجود این که طلاق جزو اختیارات مرد هست اما شما هم حقوقی دارید که در مقابل ایشون میشه از اونها دفاع کرد از جمله شرط تنصیف اموال. در هر صورت دفاع کامل بعد از شنیدن تمام صحبت های شما امکان پذیره

  10. با سلام
    من خانمی هستم شاغل ؛ خیلی هم کارم دوست دارم؛ همسرم میگه یا ادامه اشتغال یا طلاق ، ایا همسرم میتوانه بواسطه شاغل بودنم من را طلاق بده ؟ متشکر

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق در اراک
      اگر در سند ازدواج «عقدنامه» اشتغال شما شرط شده باشد اصولا شوهر شما نمی تواند مانع از اشتغال شما شود. اما در هر صورت این موضوع مانع از این نیست که مرد نتواند زن خود را طلاق دهد. متاسفانه در قوانین ما مرد می تواند همسر خود را هر وقت که بخواهد طلاق دهد. البته در این صورت شما هم می توانید تقاضای تنصیف اموال و دارایی ها را به دادگاه تقدیم نمایید.

  11. با سلام
    جناب وکیل محترم ؛ پدر شوهرم یک‌ملک را پشت قباله ازدواج به من دادن ؛ ولی بعد عقد _ رفتن اون خانه را فروختن ؛ من الان دارم طلاق توافقی میگیرم ولی مهریه ام‌میخوام ؛ الان خانه را فروختن ؛ چی میشه

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق اراک
      اگر ملک به نام شما بوده و اون را فروخته باشند مرتکب جرم فروش مال غیر شده‌اند. در هر صورت برای شما امکان پیگیری وجود دارد.

  12. سلام
    با عرض پوزش یه سوال داشتم من شوهرم با یه خانومی رابطه داره البته خودش میگه من توهم دارم ولی من تقریباً مطمئنم که داره به من خیانت می‌کنه به خاطر همین دو هفته اس اومدم خونه بابام حالا برای من دادخواست الزام به تمکین داده این معنی اش چیه؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق اراک
      یکی از تکالیف حقوقی خانم در قانون ایران تمکین هست. یعنی این که زن باید با اجازه شوهرش از خانه بیرون بره و به نوعی از شوهر اطاعت کنه. اگر زن بدون اجازه منزل را ترک کنه در واقع تمکین نکرده. البته توجه داشته باشید که تنها ضمانت اجرای عدم تمکین اینه که مرد هم تکلیفی به پرداخت نفقه یا همون خرجی نداره. یعنی نمیشه زن را مجبور کرد به خونه شوهرش برگرده

  13. سلام
    من برای طلاق توافقی اقدام کردم ولی گفتند باید جلسات مشاوره را شرکت کنید و خود این جلسات چند ماه طول می‌کشه. ما به هیچ وجه قصد ادامه نداریم. سوال من این هست که هیچ راهی برای کوتاه کردن راه وجود نداره؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق اراک
      با استفاده از تاکتیک ها و تریک های حقوقی یک وکیل مجرب می تونه کاری کنه که طلاق توافقی ظرف ١٠ روزانجام بشه.

  14. سلام ، من منوجه شدم که همسرم قبل از ازدواج با من با یک نفر قبلا ازدواج کرده و طلاق گرفته ولی به من این موضوع را نگفته بود ؛ این کارش فریب در ازدواج محسوب میشه اگر یک وقت خواستم طلاق بگیرم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق در اراک
      به نظر می رسه که شما به صورت ضمنی با هم شرط کرده اید که شوهرتان مچرد باشد. در این صورت همسر شما از شرط تبانی تخلف کرده است و برای شما حق فسخ ایجاد می کند. مطابق ماده ۱۱۲۸ قانون مدنی می توانید دادخواست فسخ نکاح تقدیم کنید. نکته مهم اثبات این موضوع است.

  15. سلام ؛ اقای وکیل من بخاطر بیماری گه دارم توانایی بچه دار شدن را نداره ؛ خانم مبتوانه بد این دلیل درخواست طلاق بده و مهریه اش بگیره ؟

    • سلام
      همسر شما به دلیل ناباروری شما نمی تواند درخواست طلاق کند اما مهریه را در هر حالت می توان مطالبه کرد و ربطی به طلاق ندارد.

  16. سلام ؛ من کارگر شرکت هستم ؛ خانمم برای مهریه تامین‌خواسته گرفته و الان حقوق من را یک چهارمش بستن ؛ مگر هنوز نرفتیم دادگاه میشه حقوق را بست ؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل اراک
      بله اگر تامین قرار تامین خواسته از دادگاه صادر شده باشد، به صورت موقت حقوق شما توقیف خواهد شد و در حساب دادگستری باقی می ماند تا تکلیف دعوای مهریه روشن شود بعد از قطعیت رای مهریه و صدور اجراییه مبالغی که بابت تامین خواسته بازداشت شده اند قابل برداشت هستند.

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل توافقی در اراک
      هزینه دقیق وکالت در طلاق توافقی به ایمیل شما ارسال شد.

  17. با سلام و احترام
    برای طلاق توافقی آیا درخواست از طرف مرد باشد یا خانم فرق دارد؟ و اگر از طرف مرد باشد آیا ممکن است بعدا مسایلی پیش بیاید؟
    میزان هزینه چه مقدار است؟
    با تشکر

    • سلام
      وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق در اراک
      درخواست طلاق توافقی باید از طرف زوجین مطرح بشه. یعنی هر دو متقاضی طلاق توافقی هستند. در غیر این صورت طلاق از سوی زوج یا زوجه خواهد بود که شرایط خاص خودش را داره. برای هزینه لطفا تماس بگیرد.

  18. سلام من ۱۸ ساله کارمند هستم و در این مدت تمام درآمدم رو صرف خرید خانه و لوازم اون کردم ولی سند خانه به اسم همسرم هست الان به خاطر سوء رفتار همسرم و آزار و اذیتهاش قصد دارم طلاق بگیرم ولی همسرم میگه همه چیز مال منه و سندش هم به اسممه به نظر شما من میتونم در این مورد در دادگاه به نتیجه ای برسم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق اراک
      در خصوص این که شما درآمد خودتون را صرف خرید خانه و لوازم آن کرده اید باید سند و مدرک ارائه نمایید. با این وجود شما فقط طلبکار مبالغ پرداخت شده خواهید بود و مالکیت خانه به شوهر شما تعلق دارد. البته اگر منزل مسکونی مازاد بر شان شوهر باشد شما می توانید بابت مهریه خود قسمتی از آن را توقیف کنید.

    • سلام
      وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل طلاق توافقی اراک
      برای اطلاع از هزینه طلاق توافقی لطفا با شماره همراهی که در وب سایت هست تماس بگیرید یا در واتس اپ پیغام بگذارید. همکاران من پاسخ شما را خواهند داد.

  19. سلام خسته نباشید
    من میخوام درخواست طلاق بدم چون شوهرم داره بهم خیانت میکنه
    دوتا بچه دارم
    مشکل خیانت من شاید با بقیه فرق داشته باشه
    همسرم من با هم جنس خودش رابطه داره
    میشه راهنمایی کنید باید چکار کنم

    • سلام
      وقت بخیر
      ممنون از توچه شما به مقاله وکیل طلاق توافقی
      بله این امکان وجود داره و باید دادخواست طلاق را تقدیم دادگاه کنید. ضمنا گرایش جنسی همسر شما خیلی هم نادر نیست و نمونه های فراوانی داره.

  20. سلام خسته نباشید.
    من میخوام درخواست طلاق توافقی از طرفه زوجه رو بدهم میخوام ۱وکیل خوب بتونه طلاق من‌ و از شوهرم بگیره احتیاج دارم شوهرم به شدت بد دل و تندخو هست مدت ۱۸ ماهه از هم جدا زندگی می‌کنیم قراربوده کنار محل کارش برای من خانه تهیه کنه ولی نکرده میخوام درخواست عسروحرج کنم چندبار میخواستم درخواست طلاق بدم منو تهدید به مرگ کرده از ترس جونم شکایت نکردم هیچی ازش نمیخوام فقط طلاق م حضانت دختر ۹ ساله ام رو میخوام

    • سلام من ۱۳ساله ازدواج کردم و حاصل زندگیم دو تا پسر هست بخاطر بد اخلاقی و بد دهنی خانومم دیگه نمیتونم تحمل کنم تا جایی که حاضرم زندان برم ولی دیگه ایشون توی زندگیم نباشه چند تا مشکل هست اول اینکه خونه رو سه دنگ سه دنگ سند زدیم آیا امکان گرفتن سه دانگ ازش رو دارم دوم اینکه آیا میشه خودم درخواست پرداخت مهریه رو به صورت اقساط بدم

      • سلام
        وقت بخیر
        در مورد سه دانگ ملک که متعلق به همسر شماست طبیعتا شما حقی ندارید مگر اینکه اثبات کنید که این سه دانگ را به او بخشیده اید و حالا قصد رجوع از هبه دارید که البته دعوای دشواری است و نتیجه آن نیز خیلی مشخص نیست. در خصوص مهریه هم بعد از این که به پرداخت یکجای مهریه محکوم شدید می توانید دادخواست اعسار تقدیم دادگاه نمایید. دادگاه نیز بر اساس وضعیت شما به صورت اقساط حکم می دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار