خانه وکیل اراک بهترین وکیل ملکی در اراک

بهترین وکیل ملکی در اراک

بهترین وکیل ملکی در اراک

 وکیل ملکی در اراک

در این مقاله تلاش می شود تا موضوعات حقوقی و اصطلاحات تخصصی و قانونی با زبانی ساده و بی پیرایه بیان شوند تا افرادی که به دنبال افزایش آگاهی و دانش خود در حوزه های حقوقی و خصوصا دعاوی ملکی هستند بتوانند با خیالی آسوده تا پایان مقاله موضوع مورد نظر خود را دنبال کنند.
توضیح این نکته هم خالی از ضرورت نیست که موضوعاتی که در اینجا به آنها پرداخته می شود صرفا جهت افزایش دانش حقوقی افراد غیر حقوقی و غیر متخصص است. بنابراین نمی تواند به هیچ وجه جایگزین مناسبی برای مشاوره با وکیل دادگستری باشد. بنابراین اگر شما دوست گرامی دارای پرونده حقوقی هستید و پس از جستجوی «بهترین وکیل ملکی در اراک» در گوگل با این مقاله برخورد کرده اید نباید انتظاری بیش از آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات حقوقی از آن داشته باشید. لذا اکیدا توصیه می شود پس از مطالعه مقاله به یکی از وکلای کانون وکلا که در شهر اراک فعالیت می کنند مراجعه نمایید.

احمدینی جمالی وکیل ملکی اراک

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های ملکی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

هنگام مواجه با موضوعات ملکی، توصیه ما این است که حتما با وکیل اراک مشورت بگیرید.

بهترین وکیل ملکی در اراک

دعاوی ملکی را بی اغراق می توان یکی از مهمترین و درعین حال دشوارترین دعاوی به حساب آورد. دلیل آن هم روشن است. مِلک و مسکن و زمین اصولاً جزو بهترین سرمایه گذاری ها در ایران محسوب می شوند. چه بسا شخصی تمام سرمایه زندگی اش تبدیل به یک تکه زمین یا واحد آپارتمان شده است. به نحوی که بسیاری از افراد متاسفانه تا پایان عمر طعم داشتن خانه و کاشانه را نمی چشند. در هر صورت ملک و مسکن به دلیل ارزش مالی بالایی که دارد استعداد درگیری و اختلاف هم در آن بالاست. در بسیاری از موارد به دلیل افزایش قیمت ملک بر اثر تورم، فروشنده از فروش ملک خود پشیمان می شود و ملک را به خریدار تحویل نمی دهد و اصطلاحا دبّه می کند.
در مواردی ممکن است بعد از خرید آپارتمان مشخص شود که متراژ واقعی آن با مساحت درج شده در سند مالکیت مغایر است. این مغایرت اعم است از اینکه میزان واقعی در سند بیشتر یا کمتر نوشته شده باشد.
گاهی نیز فرشنده علی رغم اینکه ملک را به خریدار تحویل داده است در دفتر اسناد رسمی حاضر نمی شود و اصطلاحا برای او سند نمی نزد.
موضوعات و مشکلات حقوقی در حوزه دعاوی ملکی از تنوع و پیچیدگی بالایی برخوردارند و اشخاص عادی که دارای تخصص حقوقی نیستند نمی توانند بدون حمایت وکیل دادگستری وارد این حوزه شوند.

وکیل ملکی در اراک

دعاوی ملکی را می توان از یک نقطه نظر به دعاوی حقوقی و کیفری تقسیم کرد. به این صورت که گاهی با وجودی که موضوع دعوا ملک است، اما همین موضوع می تواند دارای جنبه حقوقی یا کیفری باشد.
به عنوان نمونه در مثال بالا گفته شد ممکن است که فروشنده بعد از فروش ملک و حتی تحویل و تسلیم آن به خریدار، بر خلاف تعهدی که در مبایعه نامه داده است در دفتر اسناد رسمی حاضر نشود و مالکیت آن را به نحو قانونی به خریدار منتقل نکند. در این مورد خاص، هیچ جنبه کیفری وجود ندارد و خریدار می تواند به دادگاه حقوقی یا مدنی مراجعه نماید و دعوای خود را آنجا مطرح نماید. در این حالت خواسته دعوا«الزام خوانده به تنظیم سند رسمی» می باشد.
اگر برای تاخیر فروشنده در انجام تعهد خود مبنی بر حضور در دفتر اسناد رسمی خسارت تاخیری تعیین شده باشد که معمولا چنین است، علاوه بر الزام فروشنده به تنظیم سند رسمی، به ازای هر روز تاخیر مبلغی هم تحت عنوان وجه التزام می توان از او مطالبه نمود و دادگاه پس از رسیدگی این موضوع را نیز مد نظر قرار می دهد.
دعوای بالا یک نمونه روشن و شفاف از دعوای حقوقی در حوزه ملک بود.
اما موردی را تصور کنید که فروشنده مالک ملک نبوده و به عبارتی ملک دیگری را فروخته است. در این حالت دعوا می تواند جنبه کیفری هم پیدا کند. به این صورت که می توان علیه فروشنده تحت عنوان کیفری «فروش مال غیر» شکایت کرد. فروش مال غیر جرمی است که در حکم کلاهبرداری محسوب می شود مجازات نسبتا سنگینی هم دارد.
در مورد مثال بالا مالک اصلی ملک می تواند به طرفیت خریدار و شخصی که ملک را بدون اجازه او فروخته در دادگاه حقوقی دعوا مطرح نماید. خواسته این دعوا «تقاضای صدور حکم بر بطلان معامله به دلیل فضولی بودن» است. به این صورت که مالک اصلی از دادگاه حقوقی تقاضا می کند که پس از رسیدگی معامله انجام را شده باطل اعلام نماید. این دعوای حقوقی ارتباطی به دعوای کیفری فروش مال غیر ندارد و چه بسا دعوای حقوقی مختومه شود دادگاه رای به بطلان معامله دهد اما دعوای کیفری همچنان ادامه داشته باشد.

بهترین وکیل ملکی در اراک

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های ملکی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

وکیل ملکی در اراک

دعاوی ملکی می توانند در رابطه با انتقال سرقفلی و حق کسب و پیشه باشند. در بسیاری از نقاط کشور افراد بدون این که مالک زمین مغازه خود باشند سرقفلی آن را خریده اند. مالکیت سرقفلی با مالکیت عرصه و اعیان تفاوت دارد. در عین حال انتقال سرقفلی و تجویز انتقال منافع مورد اجاره به غیر نیز خود موضوع دیگری است که هر کدام می توانند دارای پیچیدگی های بسیار زیادی باشند و لازم است که در این خصوص از وکلای با تجربه در حوزه دعاوی ملکی استفاده نمایید.

بهترین وکیل ملکی در اراک

در مجموع دعاوی ملکی طیف وسیعی از دعاوی را شامل می شوند که به صورت خلاصه می توان تعدادی از آن ها را به نحو زیر نام برد:
دعوای خلع ید
دعوای قلع و قمع مستحدثات
دعوای تجویز انتقال منافع به غیر
دعوای تخلیه اماکن تجاری «موضوع قانون موجر و مستاجر سال ۵۶»
دعوای الزام به تنظیم سند رسمی
دعوای تسلیم مورد معامله
دعوای اعلام بطلان مورد معامله
دعوای تعدیل( افزایش یا کاهش) میزان اجاره بها
و ده ها موضوع دیگری…
چنانچه در مورد دعاوی بالا و به طور کلی هر دعوای دیگری که مربوط به دعاوی ملکی است سوال یا ابهامی دارید می توانید سوال خود را در قسمت زیر به صورت مکتوب درج کنید. مطمئن باشید به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن و به صورت کاملا رایگان پاسخ داده خواهد شد.
همچنین اگر نیاز به مشاوره تخصصی در این مورد داشته باشید می توانید با شماره همراهی که در پائین همین صفحه وجود دارد تماس بگیرید و وقت مشاوره دریافت نمایید.

 

نمونه دادنامه تسلیم مبیع

لایحه تکمیلی در پرونده الزام به تسلیم مبیع

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های ملکی به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

این نوشته به مرور زمان کامل تر خواهد شد. تغییر قانون، صدور نظریات مشورتی و آرای وحدت رویه و … می توانند در آینده مکمّل و متمّم این نوشته باشند.

 

سوالات متداول ملکی 

۱-ما یه ساختمون پارسال خریدیم و بعد از معامله طرف گفت من شریک داشتم و شریکم راضی نیست. در صورتی که در زمان معامله حرفی از شریک نزد. ما چه کار باید کنیم چون اون خونه الان قیمتش دوبرابر شده و پول ما دیگه ارزش ندارد و باهاش نمیشه هیچ کاری انجام داد؟

اگر در زمان معامله از شریک حرفی نزده به نوعی مرتکب جرم کلاهبرداری و فروش مال غیر شده. با توجه به اینکه جرم کلاهبرداری جرم سنگینی محسوب میشه چه بسا شریک دیگر در دادگاه کیفری بیاد و رضایت خودش را اعلام کنه. من نمونه ابن پرونده‌ها را داشتم و اگر خواستید می تونید رأی را مطالعه کنید. البته پرونده های اینچنینی فراز و نشیب زیادی پیدا می‌کنند.

۲-من پسرم تازه عقد کرده و هنوز دو ماه نگذشته عروسم مهریه اش را گذاشته اجرا. متاسفانه من یه خونه ای داشتم که بنا به دلایلی به نام پسرم کردم و الآن اون خونه توقیف شده. تو رو خدا کمکم کنید چون اون خونه نتیجه سی سال زحمت منه و عروسم دست گذاشته روش

ملک شما با وجودی که واقعا به شما تعلق دارد اما از نظر قانونی جزو اموال پسر شما به حساب می‌آید و در نتیجه طبیعی است که همسر ایشان بابت مهریه آن را توقیف کند. اما با این حال با روش هایی می توان به این توقیف اعتراض نمود. من تا به حال نمونه های زیادی از این پرونده ها را پیگیری کردم و اگر مایل باشید می تونید نمونه رأی این پرونده ها را ببینید

رزرو وقت مشاوره ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
WhatsApp
4.5/5 - (94 امتیاز)

42 دیدگاه‌ها

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله بهترین وکیل ملکی اراک
      مطابق قانون قرارداد پیش‌فروش فروش ساختمان باید به صورت رسمی در دفتر اسناد رسمی تنظیم شود و ضمانت اجرای کیفری برای فروشنده داره اگر عادی تنظیم بشه

    • با سلام و تشکر از توجه شما به مقاله بهترین وکیل ملکی اراک
      اگر کسی در ملک دیگری کشت و زراعت کنه مطابق ماده ١۶۵ قانون آیین دادرسی مدنی عمل میشه
      لینک ماده ١۶۵

  1. سلام ، اگر یک تعمیرکار ماشینی که برای امانت در مغازه اش بوده را برای استفاده خودش بیرون ببره این عملش جرم هست ؟ بنده ماشینم که پژو ۲۰۷ بود تعمیرکار برده بیرون و با ی عابر تصادف کرد و ماشین را هم داغون کرده ، الان برای چی بیمه به من گیر داده برای دیه ؟ این چه قانونیه هم مالم رفته و هم باید دیه یکی دیکه که زده را بدهم

    • با سلام
      در مورد سوال شما اگر واقعاً مشخص بشه که تعمیر کار ماشین را برای مقاصد شخصی خودش از تعمیر گاه بیرون برده مجرم محسوب میشه و شما میتوانید با عنوان خیانت در امانت از ایشون شکایت کنید

  2. سلام
    یکی از ساکنین مجتمع ما بدون هماهنگی با مدیر و هیأت مدیره ساختمان سرخود در داخل راهرو ها دوربین مداربسته نصب کرده.اکثر اهالی با کار ایشان مخالف هستند ولی زیر بار نمیره و میگه کارم قانونیه. خواستم بپرسم که آیا درست میگه!

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      کار ایشون قانونی نیست و برای شما این حق وجود داره که علیه اش طرح دعوا کنید. موضوع دعوا هم میشه رفع مزاحمت در نظر گرفت

  3. با سلام ؛ بنده ساکن تهران هستیم و یک ملکی پدری در خیابان ملک داشتیم که بخاطر طرح ۵۵ متری رهاش کرده بودیم ؛ تا وضعیت طرح مشخص بشود ؛ الان متوجه شدیم که یکی از برادر هام ؛ ملک را به نام خودش سند زده و الان در حال تخربب ملک جهت ساخت و ساز هست ، با توجه به فوت پدرم در ۵ سال پیش ؛ و عدم اقدام ما در انحصار وراثت ؛ میتوانم جلو کارهاش بگیرم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      باید بررسی کرد که به چه نحو ملک را به نام خودش منتقل کرده. با این حال توصیه میشه شما یه دادخواست تقسیم ترکه مطرح کنید تا اگر ایشون دلایلی داره در اون جلسه ارائه کنه

  4. سلام / لطف میکنید جواب من را سریع بدهید چون اقعا درگیرم با همسایه مون / لوله فاظلاب خانه همسایه ما از زیر ساختمان ما میگذره ، این لوله شکسته و اب فاضلاب باعث نشت دیوار و خسارت به ساختمان شده ، هر چی به همسایه مون میگم تعمیرش نمیکنه ، الان میشه شکایت کرد از ایشون بخاطر اینکارهاش و اذیت کردنش و خسارت به خانه ما

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی در اراک
      بله شما امکان شکایت وجود داره و به سرعت با اخذ دستور موقت میشه مانع خسارت بیشتر شد.

  5. سلام و عرض ادب
    جناب آقای وکیل من قصد دارم یه ملک بخرم که دو تا ایراد داره. یکی این که قولنامه ای هست و یکی دیگه هم این که ورثه ای محسوب می شه. البته همه ورثه راضی هستند و قیمت ملک هم خیلی خوبه ولی می ترسم درد سر بشه. با این شرایط اگر بخرم مشکلی پیش نمیاد؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      خرید ملک قولنامه ای اصولا اگر مالکیت متوفی محرز باشه نمی تونه اشکالی به حساب بیاد و بسیاری از املاک با سند عادی معامله می شوند. هر چند داشتن سند مالکیت یک مزیت غیر قابل انکار به حساب میاد. همچنین است ورثه ای بودن ملک. اگر تمام وراث رضایت دارند و مبایعه نامه را امضاء می کنند اصولا اشکالی پیش نخواهد آمد.

  6. سلام
    برای دعوای خلع ید اگر سند رسمی نداشته باشیم و سند قولنامه بنگاه باشه میشه دعوای خلع ید طرح کرد؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      مطابق رأی وحدت رویه سال ١٣٨٣ حتماً باید سند شما برای طرح دعوی خلع ید، سند رسمی باشه و با اتکاء به سند عادی نمیشه دعوای خلع ید مطرح کرد

  7. سلام ؛ همسایه ما دارند برای اپارتمان سازی گودبرداری میکنند و این کارشون باعث اسیب به دیوارهای ساختمان ما شده ، هرچی هم اعتراض کردیم فایده نداشت و دارند بدون ایمنی این کار را می کنند ، ما چطوری میتوانیم جلو گودبرداری را بگیریم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      شما باید به سرعت از دادگاه تقاضای دستور موقت برای جلوگیری از اقدامات همسایه انجام دهید. همچنین توصیه می شود که تامین دلیل هم از دادگاه بگیرید تا اگر خدای نکرده اقدامات آنها موجب خسارت شد برای دریافت خسارت دلایل و مدارک کافی همراه داشته باشید.

  8. سلام
    یک قطعه زمین دارم که دارای سند تک برگ می‌باشد از شهرداری مجوزساخت گرفتم و شروع بکار کردم زمین گود برداری کردم که شخصی پیدا شده دارای سند مشاع اومده ادعا مالکیت زمین من و ۴ نفر دیگه رو می‌کنه ، شکایت کرده و درخواست ابطال سند تک برگ من رو کرده لطفا راهنمایی کنید باید چکار کنم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      باید دید مستندات ایشون برای مالکیت چی هست. علی ای حال صِرف طرح دعوای مالکیت مانع از اقدامات شما برای ساخت نیست مگر این که با دستور موقت مانع این کار شده باشه. با این حال شما باید در دعوایی که ایشون تحت عنوان اثبات مالکیت مطرح کرده حاضر بشید و دفاع کنید.

  9. باعرض سلام وادب خدمت برادر بزرگوار جناب آقای بنی جمالی اینجانب محمد مرادی ملک کشاورزی از پدرم خریده ام که این ملک بجز باغ انگوری که همه اهالی در آن قسمت هرکس به مقداری در آنجا باغ دارد که این باغ از زمان در قید حیات بودن پدر بزرگم در اختیار من بود ودیگر قسمت های ملک کشاورزی به صورت امانت واجاره در اختیار عمویم بود وبا اقرار زبانی به پدرم گفتندزمینهای تو همانطور که کاشته تحویل من دادی هر زمان که خواستی کاشته تحویلت می دهم ولی بعداز گذشت مدتی باهمسرش به منزل ما آمده ونامه ای را هم با طرف خطاب به اداره کشاورزی آورده وبه پدرم گفته که داداش زمینها را سازمان جنگلها ومراتع دارد می گیرد بیا این نامه راانگشت بزن تا من از زمینهای تو دفاع کنم بااین حقه وکلک اثر انگشت گرفته اند بدون اینکه واقعیت را بگویند.ویا دو نفر راشاهد داشته باشد. ویا این اینکه محضری باشد.با این حیله می خواهد زمینهای کشاورزی ما را تصاحب کند. که پدرم نیز در سال ۹۴-۹۳ اقدام به گرفتن سند به نام خود نموده که با استعلام های گرفته شده از اداره جهاد کشاورزی واداره دارایی واداره منابع آبخیزداری ودر کل ۳سه سهم خودش از دوازده سهم ارث پدرش را به نام خودش انتقال داده وبعداز آن نیزسه سهم خودش را به من که پسرش باشم فروخته وبا توجه به رونداستعلام های قانونی وانتقال سند رسمی که در دفتر خانه۴۶اسناد رسمی به نام من سند زده شد وحال از عمویم خواستم که ملک را واگذار کند ممانعت می کند وادعا می نماید که برادرم به من بخشیده وطرح شکایت کرده وبا آن نامه کذب اقدام به ابطال سند رسمی من نموده که من نیز به دیوان عدالت اداری شکایت کردم که اداره ثبت اسناد استان غیر قانونی سند بنده را با توجه به ماده ۲۲ و۴۶ ۹۲و۹۳ و۷۳و۷۲ خلاف کرده ودیوان مدارک را به شعبه دو شازند که قاضی آن آقای علی علی بخشی می باشد ارجاع داده وخواسته که رفع ابطال سند من رابنماید که ایشان نیزاز من خواسته که هزینه دادرسی بریزم ووقت جلسه نیز تعیین نموده ایشان خودش کاملاخودش در جریان می باشد با عرض معذرت از اینکه زحمتتان دادم لطف کنید بفرماید تکلیف من چه می باشد جه کار باید کنم ممنون از لطف شما

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله بهترین وکیل ملکی اراک
      پرونده شما دارای پیچیدگی خاصی است که در مواردی نیاز به طرح شکایت کیفری و در قسمت هایی هم دفاع حقوقی دارد که در قالب کامنت امکان پاسخگویی نیست. در صورت لزوم می توانید برای مشاوره حضوری یا تلفنی با دفتر تماس بگیرید.

  10. سلام وقتتون بخیر در دادگاه برای تقسیم مال ترکه وقت نظارت گذاشته شده و مسئله مهم تر اینکه مااعتراض راجع به همین مال ترکه به دادگاه تجدید نظر فرستاده ایم الان با نظارت دادگاه به ضرر ما میشه آیا امکان داره کاری کنیم تا وقت نظارت موکول به زمان دیگری بشه

    • سلام
      وقت شما هم بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      وقت نظارت به دلیل ضرورت عملی دادگاه های ایجاد شده. به این صورت که وقتی پرونده در شعبه ای ثبت می شود برای این که از گردونه رسیدگی خارج نشه و قضات اون پرونده را فراموش نکنند وقت نظارت تعیین می کنند تا در زمان تعیین شده به پرونده رسیدگی کنند. با این حال در بسیاری از موارد پیش از وقت نظارت رسیدگی انجام می شود. البته ممکن است در وقت نظارت تعیین شده امکان رسیدگی وجود نداشته باشد و وقت نظارت دیگری تعیین شود.

  11. با سلام، احتراما من ساکن طبقه اول یک آپارتمان از ساختمان جنوبی سه طبقه (پیلوت- طبقه یک- طبقه دو) می باشم که هرسه طبقه دارای سند تک برگ و حیاط بصورت مشاع در هر سه سند درج گردیده است. در ابتدای ساخت این ساختمان پیلوت مسکونی نبوده و بعدها به مسکونی تبدیل شده است به همین دلیل راه دسترسی طبقات بالا که از پیلوت بوده مسدود و مالکین قبلی طی توافقی یک پله فلزی سبک از طبقه یک (منزل من) به حیاط مشاعی احداث و سالیان سال به همین منوال استفاده می شده است. حدود یک ماه پیش طبقه پیلوت بفروش رفته و مالک جدید بلافاصله اقدام به شکایت از همسایگان بابت پله فلزی و تنها راه ورود به حیاط نمود که ماده صد شهرداری دستور تخریب پله را داده است (ما اعتراض کردیم) و در سوال اینکه طبقات بالا از کجا وارد حیاط شوند اعلام کرد که از طریق دادگاه مشخص کنید. لازم بذکر است که مالک جدید پیلوت قبل از خرید نسبت به وجود این راه پله فلزی به حیاط مشاعی کاملا واقف بوده و الان مدعی است که کل حیاط مال من است و شما حق استفاده از حیاط را ندارید. بنظر شما راهی وجود داره که جلوی اینکار را بگیریم و از تخریب این راه پله جلوگیری کنیم. با تشکر فراوان.

    • سلام
      وقت بخیر
      اگر اشتباه نکنم من در خصوص سوال شما به یکی از اهالی ساختمان شما قبلا مشاوره دادم. ملک در محدوده پارک امیرکبیر قرارداره. اگر درست حدس زدم لطفا تماس بگیرید تا با هم صحبت کنیم. ممنونم.

  12. سلام آقای وکیل حدود یک ماه پیش ما یه خونه سه طبقه رو قولنامه کردیم که زمین اون خونه به صورت مشا بود وما قبل نوشتن قولنامه سند رو مطالعه نکردیم گذاشتیم به امید بنگاه الان متوجه شدیم اون سند دو برگ بوده بنام دو نفر که یکی از اونا به فروشنده ما فروختش الان ما باید چیکار کنیم آیا میشه شکایت کرد وو کجا باید بریم

    • سلام
      وقت بخیر
      این طوری که من متوجه شدم شما یه خونه خریدید که به جز فروشنده مالک دیگه ای هم داشته. در این حالت شما قسمتی از ملک شما به صورت فضولی معامله شده که امکان فسخ اون وجود داره. اگر شما هم نمی دونستید که ملکی که خریدید مشاعی هست امکان فسخ دارید.

  13. سلام اقای وکیل ملکی برای پدر بزرگم فوت شده که ۳۰۲متر بوده زمان خودش ۱۵۰متر قونامه دستی فروخته که ملک فروخته شده از پشت به کوچه راه داره ولی پدر بزرگ من یک راه ۱۸متری موقت از بغل ملک خودش داده بوده که نامه دستی میگیره برای برگشت ۱۸ متر که ما ان را گم کردیم الان کوچه را به ما نمیدن میشه کاری کرد مرسی

    • سلام
      وقت شما بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      واقعیت اینه که من دقیقا متوجه منظور شما نشدم. اگر امکان پذیره به نحو شفاف تری توضیح بدین. ممنونم.

  14. با سلام .ملکی راخریداری کرده ام که اززمان تحویل ملک حدود۶ماه میگذرد ومبلغ تاخیر روزانه هم روزی۲۰میلیون تومان درقولنامه قید شده است .آیا میتوانم اقدام به شکایت ودرخواست تاخیر روزانه را نمایم ورای دادگاه به طرف من هست یانه.

    • با سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل ملکی اراک
      مطابق ماده ۲۳۰ قانون مدنی این حق برای شما وجود داره. اما واقعیت اینه که اگر این مبلغ نسبت به ارزش ملک خیلی نامتعارف باشه اصولا رویه محاکم اینه که به دلیل غیرمنصفانه بودن به نحوی ماده ۲۳۰ را نادیده می گیرند.

  15. سلام وقت به خیر، جناب وکیل من یک اپارتمان را پیش خرید .کردم، که موقع تحویل آن برج یازده سال ۴۰۰بوده، هنوز تحویل نداده، الان که برج آبانه،میگه بیا تحویل بگیر، اما هنوز بعضی قسمت ها مثل انشعابات و نگرفتن استاندارد اسانسور کامل نیست، ایا باید تحویل بگیرم، با چه شرایطی تحویل بگیرم؟ در ضمن روزانه مبلغ ۸۰۰هزار تومان روزانه برای خسارت گذاشتیم.

    • سلام
      وقت بخیر
      تحویل گرفتن یا نگرفتن به عهده شماست. به هر حال فروشنده مکلف است آپارتمان را در وضعیتی به شما تحویل دهد که عرفا قابل تحویل محسوب شود. برای خسارات روزانه هم می توانید دادخواست بدهید.

  16. سلام. ما یک قطعه زمین داریم که طبق طرح هادی ۲۴۰ متر وسطش جاده افتاده. می‌خواستم بدونم اینکه تغییر بدیم اینو و برگردونیم زمین رو چقدر وقت گیره و چقدر هزینه می‌بره اگه وکیل بگیریم.

    • سلام
      وقت بخیر
      برای مشخص شدن هزینه اول باید اسناد و مدارک بررسی شود که برای این منظور یک جلسه مشاوره حضوری ضروری است.

  17. سلام وقت بخیر! ببخشید من سال ۱۴۰۰ به خوار همسرم برای خرید خونه پول قرض‌ دادم ! و بخاطر اینکه این پیشنهادازطرف اونجابود بخاطراینکه پول کم داشتن برای خرید ! قرارمون این شد که هرزمان پول روخواستن پس بدن به قیمت روز پس بدن! که دراین مورد مبایعه نوشتیم ! ولی ایشون بخاطراینکه قصد وفا به عهد خودشون رو نداشتن! از عمد معامله رو با همسرم پیش بردن یجورایی از عدم آگاهی ایشون از قیمتهای ملک سواستفاده کردن و قرض شون رو دادن یه تیکه زمین بجاش دادن به همسرم که هر دو از اختلاف قیمتی زیادی دارن ! واین موضوع رو چندماه قبل فهمیدم ! وکالت می‌خوام حقمو بگیرم ! ممنون میشم راهنماییم کنید!

  18. سلام بنده یک‌ طبقه از یک ساختمان سه طبقه را بصورت پیش فروش خریداری کردم که در محدوده روستایی نزدیک به شهر می‌باشد که حال بعد از ساخت غیر مجاز سازنده یه نامه به بنده داده جهت پیگیری و پرداخت خلافی ساختمان از دهیاری که دهیاری یه نامه زده به بنیاد مسکن اراک.و بنده رو بعنوان سازنده سه طبقه ساختمان غیرمجاز معرفی کرده آیا برای من مشکل ساز میشه؟؟

    • سلام
      وقت بخیر
      منظورتان از مشکل چیست؟ اگر از جهت اینکه شما سازنده نبودید و به اشتباه سازنده معرفی شده اید نمی تواند مشکل ساز باشد

  19. سلام من پدربزرگم در هنگام فوتش به صورت دستی وصیتنامه نوشته و طبق اون ۳ دنگ خونرو داده به مامان بزرگم و سه فرزندشم اونو امضا کردن و تایید کردن این قضیه مال ۲۰ سال پیشه
    الان یکی از پسرها فوت کرده و همسرش میخواد برای مهریه اقدام کنه آیا اون وصیتنامه سندیت داره می‌تونه رو اون سه دنگ اقدامی کنه؟

    • سلام
      پدر بزرگ شما می توانسته تا یک سوم اموال خود را وصیت کند و نسبت به مازاد بر یک سوم وصیت ایشان موثر نیست. اگر اموال پدر بزرگ منحصر به خانه ای بوده که نصف آن را وصیت کرده طبیعتا تا یک سوم وصیت او درست است و فرزند او که الان فوت کرده اگر بعد از فوت وصیت را قبول کرده باشد مالک آن شده است و همسرش الان می تواند بابت مهریه آن را مطالبه کند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار