خانه حقوقی خانواده ماده ۲۷ قانون حمایت خانواده

ماده ۲۷ قانون حمایت خانواده

ماده ۲۷ قانون حمایت خانواده
ماده بیست و هفتم قانون حمایت خانواده

توضیحی کوتاه:

این نوشته به مرور زمان کامل تر خواهد شد. تغییر قانون، صدور نظریات مشورتی و آرای وحدت رویه و … می توانند در آینده مکمّل و متمّم این نوشته باشند.

مجموعه قوانینقانون حمایت خانوادهفصل چهارم ـ طلاق

ماده ۲۷ قانون حمایت خانواده

در کلیه موارد درخواست طلاق، به جز طلاق توافقی، دادگاه باید به منظور ایجاد صلح و سازش موضوع را به داوری ارجاع کند. دادگاه در این موارد باید با توجه به نظر داوران رأی صادر و چنانچه آن را نپذیرد، نظریه داوران را با ذکر دلیل رد کند.

ماده قبلی                                                                                                                ماده بعدی

منبع: روزنامه رسمی جمهوری اسلامی

نظرات مشورتی

توضیحات ماده  ۲۷ قانون حمایت خانواده

نظرات مشورتی

<strong>اختیارات وکیل زوج یا زوجه در انتخاب داور </strong>

شماره    ۵۳۶/۷/۹۲     مورخه ۹۲/۳/۲۶

سوال

چنانچه زوج و زوجه هر دو درخارج از کشور اقامت دارند ازباب مثال زوجه در استرالیا و زوج در کاناداست وهر کدام وکیلی جهت طلاق انتخاب وبه آنها حق توکیل به غیر را نیز می دهند حال هر کدام از وکلا احدی از وکلای دادگستری را انتخاب و وکلای طرفین که با واسطه تعیین شده اند جهت طرح دعوای طلاق توافقی درمجتمع خانواده تشکیل پرونده میدهند با توجه به اینکه براساس آیین نامه­ی اجرایی امر داوری تشکیل جلسات با حضور زوجین الزامی است آیا دراین دادرسی و داوری ایرادی وجود دارد یا خیر؟

پاسخ

نظر به اینکه وکلای منتخب زوجین بیانگر نظر و اراده آنان در طرح تقاضای طلاق توافقی می باشند و علاوه بر آن و در ماده ۲۷ قانون حمایت خانواده مصوب اسفند ماه ۱۳۹۱ در طلاق های توافقی ضرورتی به ارجاع امر به داوری نمی باشد . چنانچه توافق زوجین بر طلاق محرز باشد تعیین و معرفی داور از طرف زوجین منتفی است.

 

 

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    آقای وکیل ، شوهرم سه ماه پیش با یک خانم اشنا و با ایشان عقد کرده است ، ولی من دیروز متوجه این موضوع شده ام ، با این شرایط طلاق بدلیل ازدواج دوم شوهرم چطوری میشه / من بایددادخواست طلاق بدهم اسم دادخواستش برام بنویسید لطفا ؟ میتوانم شوهرم مجبور به طلاق زن دومش بکنم و مهریه خودم را هم بگیرم و این کار شوهرم گرفتن زن دوم بی اجازه زن اول جرم نیست

    • سلام
      وقت بخیر
      نمی توان شوهر را مجبور کرد که همسر دوم را طلاق دهد اما شما می توانید دادخواست طلاق بدهید. عنوان دادخواست هم «طلاق به درخواست زوجه» است. ازدواج دوم ابشان هم وصف مجرمانه دارد و می توان در دادسرا این موضوع را پیگیری نمود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار