خانه مدنی ماده ۹۸۷ قانون مدنی

ماده ۹۸۷ قانون مدنی

ماده ۹۸۷ قانون مدنی

توضیحی کوتاه:

این نوشته به مرور زمان کامل تر خواهد شد. تغییر قانون، صدور نظریات مشورتی و آرای وحدت رویه و … می توانند در آینده مکمّل و متمّم این نوشته باشند.

ماده ۹۸۷

 زن ایرانی که با تبعه خارجه مزاوجت می نماید به تابعيت ایرانی خود باقی خواهد ماند مگر اینکه مطابق قانون مملکت زوج، تابعيت شوهر به واسطه وقوع عقد ازدواج به زوجه تحميل شود ولی در هر صورت بعد از وفات شوهر و یا تفریق، به صرف تقدیم درخواست به وزارت امور خارجه به انضمام ورقه تصدیق فوت شوهر و یا سند تفریق، تابعيت اصليه زن با جميع حقوق و امتيازات راجعه به آن مجددا به او تعلق خواهد گرفت.

تبصره ۱ – هرگاه قانون تابعيت مملکت زوج، زن را بين حفظ تابعيت اصلی و تابعيت زوج مخير بگذارد در این مورد زن ایرانی که بخواهد تابعيت مملکت زوج را دارا شود و علل موجهی هم برای تقاضای خود در دست داشته باشد به شرط تقدیم تقاضانامه کتبی به وزارت امورخارجه ممکن است با تقاضای او موافقت گردد.

تبصره ۲ – زن های ایرانی که بر اثر ازدواج تابعيت خارجی را تحصيل میکنند حق داشتن اموال غيرمنقول را در صورتی که موجب سلطه خارجی گردد ندارند تشخيص این امر با کميسيونی متشکل از نمایندگان وزارتخانه های امورخارجه و کشور و اطلاعات است.

مقررات ماده ۹۸۸ و تبصره آن در قسمت خروج ایرانيانی که تابعيت خود را ترک نموده اند شامل زنان مزبور نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار