خانه مهاجرت مهاجرت به کانادا و ۶ سوال مهم و کاربردی که باید بدانید

مهاجرت به کانادا و ۶ سوال مهم و کاربردی که باید بدانید

مهاجرت به کانادا و ۶ سوال مهم و کاربردی که باید بدانید
اقامت کانادا

در این مقاله تلاش می کنم یکی از روش های بسیار متداول و کاربردی مهاجرت به کانادا یعنی اکسپرس اینتری را  برای شما به شکل بسیار ساده و روان توضیح دهم.

نکته بسیار مهم که باید همین ابتدای کار بگویم این که اگر شما مخاطب محترم با زبان  انگلیسی آشنایی نسبتا خوبی دارید، می توانید مستقیما به سایت اداره مهاجرت کشور کانادا مراجعه کنید و مطلب اصلی را آنجا بخوانید چرا که بیشتر مطالب این سایت را من از همانجا گرفته ام.

پس توصیه اکید این است به جای مطالعه  وب سایت های فارسی زبان که تمامی آ‌ن ها (تا آنجا که من دیده ام) عینا از وی سایت اداره مهاجرت اخذ شده اند اصل مطلب را به روز و آنلاین از آن وب سایت بگیرید تا اگر تغییری هم در برنامه ها ایجاد شد فورا اطلاع پیدا کنید.

همانطور که می دانید در حال حاضر کشور کانادا یکی از کشورهایی است که مهاجر پذیر محسوب می شود و با توجه به شرایط اقلیمی و جمعیتی خود مبادرت به پذیرش نیروی انسانی مهاجر به روش های مختلف از کشورهای دیگر می کند .

روش های مهاجرت به کانادا   

 چند سالی است(تقریبا از سال ۲۰۱۵ به بعد) که این  کشور شرایط مناسبی را برای  مهاجران ایجاد کرده و همین موضوع سبب شده افراد زیادی از سراسر دنیا نسبت به اخذ اقامت و تابعیت این کشور از شیوه های مختلف  اقدام کنند ازجمله:

  • مهاجرت به کانادا از طریق  اکپرس اینتری
  •  مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ
  • مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
  • مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی
  • مهاجرت به کانادا از طریق تولد
  • مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانش آموزی
  • مهاجرت به کانادا با ثبت شرکت
  • مهاجرت به کانادا جهت کار
  • و…

بهترین راه مهاجرت به کانادا چیست ؟

شاید پاسخ روشن وشفافی را به سوال بالا نتوان ارایه کرد.

در واقع روش های مخلتفی برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور دیگری وجود دارد و این بستگی به شرایط شخص متقاضی دارد
اقامت کانادا

در واقع روش های مخلتفی برایمهاجرت به کشور کانادا یا هر کشور دیگری وجود دارد و این بستگی به شرایط شخص متقاضی دارد که بعد از مطالعه روش های مختلف مهاجرت به کانادا نهایتا با تطبیق شرایط خود یکی از ‌آن روش ها را که برای او مطلوب تر و مقرون به صرفه تر است انتخاب کند.

التبه من سعی میکنم به مرور زمان تمامی این روش ها و مسایل مربوط به آن ها را برای شما و با زبان ساده توضیح دهم ولی نهایتا این شما هستید که باید روش مورد نظر خود را پیدا کنید.

روش اکپرس اینتری

اکسپرس اینتری EXPRESS ENTRY چیست؟

اکپرس اینتری یک سیستم ثبت نام آنلاین است برای متقاضیانی که مایلند نسبت به اخذ اقامت دایم در کشور کانادا به عنوان نیروی کار متخصص اقدام کنند.

اکپرس اینتری یک سیستم ثبت نام آنلاین است برای متقاضیانی که مایلند نسبت به اخذ اقامت دایم در کشور کانادا به عنوان نیروی کار متخصص اقدام کنند.
آبشار نیاگارا در کشور کانادا

به طور خلاصه این روش را می توان این گونه توضیح داد که در این روش پس از ثبت نام و درج شرایط در آن، اطلاعات همه متقاضیان مهاجرت در سراسر دنیا دریک فضای مجازی که به آن pool یا استخرگفته می شود ریخته میشود.

 این استخر چیزی شبیه جدول رده بندی مسابقات فوتبال است و هرکدام از ویژگی هایی که اداره مهاجرت کانادا برای متقاضیان تعیین کرده دارای امتیاز ویژه ای است.

مثلا سن شخص یا تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه هر کدام دارای امتیاز خاصی است و متقاضیان باید حداقل امیتاز لازم را برای ثبت را داشته باشندو الا نمی توانند به اخذ اقامت امیدوار باشند.

با این اوصاف اشخاصی که دارای امتیازات بالاتری هستند طبیعتا شانس بیشتری هم برای  انتخاب شدن دارند.

اداره مهاجرت کانادا به طور معمول و در فواصل نه چندان بلند مدت نسبت به انتخاب متقاضیان از طریقه drow  کردن  اقدام می کند که چیزی شبیه قرعه کشی است و البته طبیعتا این قرعه کشی دربین افراد دارای امتیاز کافی صورت می گیرد.

یعنی افرادی با بالاترین امتیاز توسط اداره مهاجرت کانادا انتخاب می شوند. این انتخاب را pick می گویند.

برای اشخاصی که pick می شوند بعد از مدتی دعوت نامه صادر می شود.

گرفتن اقامت کانادا چقدر طول میکشد

به نظر میرسد اگر شما pick ‌ شوید و اصطلاحا از این مرحله عبور کنید کل پروسه از بعد از pick   شدن حدودا ۱۲ ماه تا ۱۸ ماه زمان می برد.

با این روش شما pr   دایم (شهروندی دایم)  را برای خود و خانواده خود یعنی همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال به دست خواهید آورد.

این خلاصه ای بود از شیوه مهاجرت به کانادا از طریق اکپرس اینتری

حالا این روش را در چهار گام که اداره مهاجرت کانادا رسم کرده برای شما به صورت فشرده و مختصر بیان می کنم

برای اقامت و مهاجرت کانادا از کجا شروع کنم؟

گام اول:  اولین قدم برای این کار این است که ما بدانیم آیا اصلا شرایط دریافت اقامت دایم برای کشور کانادا را از طریق اکپرس اینتری داریم یا خیر؟

اولین قدم برای این کار این است که ما بدانیم آیا اصلا شرایط دریافت اقامت دایم برای کشور کانادا را از طریق اکپرس اینتری داریم یا خیر؟
اقامت کانادا

شما برای این کار دو راه در پیش روی خود دارید تا وضیعت خود را بررسی کنید و بسنجید که آیا با شرایط مندرج شده در وب سایت اداره مهاجرت کانادا مطابقت دارید یا خیر؟

  1. به تعدادی از سوالات مندرج در وب سایت اداره مهاجرت پاسخ دهید تا وضعیت شما مشخص شود که آیا دارای حداقل شرایط لازم برای اخذ اقامت دایم کانادا دارا هستیدیا خیر؟
  2. مطالعه جزئیات برنامه ارایه شده و بررسی مواردی که در وب سایت اداره مهاجرت کشور کانادا برای هر برنامه مهاجرتی در نظر گرفته شده و بررسی این که آیا شما آن ویژگی ها را دارید یا خیر؟

گام دوم:

مدارک مورد نیاز خود را برای این کار آماده کنید.

برای مهاجرت به کانادا از طریق اکپرس اینتری چه مدارکی لازم است؟

شما برای مهاجرت به کانادا از طریق اکپرس اینتری به مدارکی نیاز داریدکه برخی از  مدارک ممکن است زمان زیادی لازم داشته باشند وبرخی نه.

به عنوان مثال شما باید نتیجه آزمون آیلتس خود را به اداره مهاجرت ارایه دهید.

یعنی اگر مدرک زبان ندارید باید از الان برای این کار اقدام کنید.(جزئیات  مدارک مورد نیاز را توضیح خواهم داد)

گام سوم: پروفایل خود برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.

پروفایل حاوی اطلاعات شخص شماست که برای اداره مهاجرت ارسال می شود و شما با این اطلاعات وارد  استخر اکپرس اینتری خواهید شد . پس لازم  است اطلاعات را دقیق ودرست پر کنید زیرا گاهی به دلیل اشتباهی که در پر کردن پروفایل می شود.

گام چهارم: دریافت دعوت نامه از کشور کانادا و پذیرش شما توسط آن کشور برای اقامت دایم

آخرین گام هم این خواهد بود که برای کسانی که بیشترین نمره را از بین متقاضیان اقامت کشور کانادا اخذ کرده اند دعوت نامه ارسال خواهد شد.

اگر برای شما دعوت نامه پذیرش صادر شد شما ۶۰ روز فرصت دارید تا درخواست اقامت دایم خود را برای اداره مهاجرت ارسال کنید که به معنی پذیرش از سوی شماست.

همانطور که گفته شد بعد از این مرحله اصولا زمانی هم طول می کشد تا این پروسه نهایی شود که اصولا بسیار متغیر است.

تجربه نشان داده این زمان حدودا بین ۱۲ تا ۱۸ ماه زمان می برد هر چند در وب سایت اداره مهاجرت این زمان را ۶ ماه یا کمتر گفته است.

سوالات و نظرات و تحربیات خودتون را با ما در میان بگذارید

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام ، جناب وکیل ، من در شهرستان زندگی میکنم ، جهت شروع کارهای مهاجرت حتما باید تهران بروم یا می توانم از طریق اینترنتی هم اقدام کنم ؟ من میخوام مهاجرت تحصیلی کنم ، لطف میکنید بهم مشاوره مهاجرتی بدهید؟ بنده دانشجوی ترم اخر مهندسی عمران هستم

    • سلام و ارادت
      برای انجام امور مهاجرت نیازی به مراجعه به تهران نیست و در شهرستانها هم این کار انجام میشه. متاسفانه من مدتی است که امور مهاجرت را پیگیری نمی کنم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار