خانه وکیل کرج وکیل مواد مخدر کرج

وکیل مواد مخدر کرج

وکیل مواد مخدر کرج

بهترین وکیل مواد مخدر در کرج

مواد مخدر و سابقه استعمال آن شاید به اندازه عمر انسان بر روی کره خاکی باشد. سنگ نوشته های باستانی و آثار حفاری شده توسط باستان شناسان نشان دهنده آن است که انسان از همان دوران نخستین به شیوه های مختلف تاثیر مواد مخدر را کشف کرده بوده است. بومیان مناطق مختلف هنوز هم در اعماق قاره آفریقا و جنگل های آمازون به روش های گوناگون مواد مخدر استعمال می کنند. بنابراین آشنایی بشر با این موضوع امر جدیدی نیست و ریشه های آن را باید در اعماق تاریخ کاوید.

احمد بنی جمالی وکیل مواد مخدر در کرج

مصرف این مواد در ادوار مختلف تاریخی نیز تغییر شکل های مختلفی را شاهد بوده و در هر عصر و دوره ای به شیوه ای مورد استعمال قرار گرفته است. با این حال به نظر می رسد رشد و توسعه علم و تکنولوژی در صد سال اخیر تاثیر زیادی بر این حوزه داشته است. به عنوان مثال علاوه بر مواد مخدر سنتی مانند تریاک و حشیش و … که قرن ها مورد استفاده قرار می گرفته است در قرن اخیر به واسطه پیشرفت خیره کننده علوم خصوصا علم شیمی مواد مخدر صنعتی به نوعی جایگزین مواد سنتی شده اند و به واسطه تاثیرات فوق العاده عمیق روحی و روانی با استقبال و تقاضای بیشتری هم مواجه شده اند. این در حالی است که آثار تخریبی این مواد به مراتب بیشتر است. با این همه تا سالهای متمادی به واسطه خلاء قانونی و عدم شناسایی بسیاری از مواد صنعتی به عنوان ماده مخدر، امکان تعقیب و مجازات قاچاقچیان مواد مخدر و مصرف کنندگان آنها وجود نداشت. به عنوان مثال ماده مخدر خطرناکی مانند شیشه تا سال ۱۳۸۹ مجازات قانونی چندانی نداشت و تنها بعد از اصلاحات قانون مبارزه با مواد مخدر درسال ۸۹ این ماده مخدر هم به صورت واقعی شناسایی شد.

وکیل مواد مخدر کرج

سخت گیری قانون گذار نیز در طول زمان شدت و ضعف و نوسان زیادی داشته است. به عنوان مثال در قوانین قبل از انقلاب قاچاق بیش از ده گرم هروئین با مجازات سنگین اعدام مواجه می شد. رسیدگی به این اتهام نیز در صلاحیت دادگاه های ارتش بود.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در همان اوایل انقلاب قانون گذار تحت تاثیر رفتارهای انقلابی و افراطی و بدون توجه به عواقب و پیامدهای اجتماعی مصوبات خود برای نگهداری ۱ گرم هروئین نیز مجازات اعدام در نظر گرفت که بیش از اندازه غیر منطقی می نمود. در سال های آغازین انقلاب با این تصور که به واسطه اعدام معتادین و تبعید آنها در کوتاه مدت می توان ریشه این بیماری را خشکاند قانون گذار حداکثر توان خود را به کار گرفت و با خشونت بسیار زیاد به اعدام معتادین همت گمارد اما متاسفانه این اقدامات نیز در عمل نتیجه مورد انتظار را به همراه نداشت و به مرور زمان قانون گذار بر اساس آزمون و خطا به شیوه های ملایم تر و عاقلانه تری دست زد.

پاسخ به پاره ای سوالات در رابطه با جرائم مواد مخدر در شهر کرج

سوال:

از من ۵۰ تا پایپ گرفتند ولی هیچ موادی نداشتم که جرم دیگه ای داشته باشم. من حتی مواد هم مصرف نمی کنم و فقط پایپ می فروشم. حالا سوال من اینه که جرم من با توجه به این که تعداد پایپ ها زیاده چی میشه. نمی دونم چطوری محاسبه می کنند؟

پاسخ:

مطابق ماده ۲۰ قانون مبارزه با مواد مخدر به نظر می رسه شما مرتکب جرم نگهداری آلات و ادوات استعمال مواد مخدر شده اید.بر اساس قسمت دوم این ماده برای هر عدد از آلات و ادوات می توان ۵ تا ۲۰ ضربه شلاق تعیین کرد. التبه توجه داشته باشید که در نهایت تعداد شلاق ها از ۵۰ ضربه نباید بیشتر باشد. رویه عملی فعلی محاکم دراین موارد تعیین جریمه برای هر عدد پایپ یا دیگر ادوات استعمال مواد مخدر است. البته به این نکته هم باید توجه داشت که میزان جرائم تعیین شده در ماده ۲۰ جزای نقدی که برای هر عدد وسیله استعمال، تا پانصد هزار ریال در نظر گرفته شده است. اما این مبالغ بر اساس مصوبه هیات وزیران در سال ۹۹ افزایش یافته و در حال حاضر جریمه هر عدد پایپ بین سه میلیون ریال تا پانزده میلیون ریال تعیین می شود. یعنی با یک حساب سرانگشتی برای شما حداقل ۱۵ میلیون تومان و حداکثر ۷۵ میلیون تومان جریمه تعیین می کنند.

سوال:
آیا این موضوع درسته که اگر از کسی بیشتر از ۳۰ گرم هروئین یا شیشه بگیرند مجازاتش اعدامه؟
پاسخ:
مطابق بند ۶ ماده ۸ قانون اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و الحاق موادی به آن، نگهداری و حمل و… بیش از ۳۰ گرم،.هروئین، مرفین، کوکائین و دیگر مشتقات شیمیایی… مجازات اعدام و مصادره اموال ناشی از همان جرم را دارد. با این حال در سال ۹۶ پس از تصویب ماده ۴۵ الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر این ماده به نوعی اصلاح شد و در حال حاضر نگهداری بیش از ۲ کیلوگرم و در مواردی بیش از سه کیلوگرم مواد صنعتی از قبیل هروئین و شیشه و … باعث می شود که حکم مفسد فی الارض برای شخص در نظر گرفته شود که مجازات آن اعدام است.

سوال:

من راستش در حال خرید ٢٠ گرم مواد مخدر بودم که مأمور بازی شد و من فرار کردم. اما فروشنده گیر افتاد با مواد. الان برای من برگ جلب صادر شده و مامورا دنبال من هستن. من که موادی نخریدم چطوری برای من برگ جلب صادر شده؟

پاسخ:

یکی از جرایم مندرج در قانون مواد مخدر در معرض فروش قرار دادن مواد مخدره. یعنی فروشنده قصد فروش مواد را داشته اما به هر جهت موفق نشده! بنابراین فروشنده الان با این اتهام دست به گریبانه!
جرم در معرض فروش قرار دادن مواد فقط شامل فروشنده میشه. اما خریداری هم که موفق به خرید نشده تحت عنوان مجرمانه شروع به خرید مواد مخدر مطابق ماده ١٢٢ قانون مجازات اسلامی قابل تعقیب است

می توانید به صفحه وکیل مواد مخدر نیز مراجعه کنید.

5/5 - (10 امتیاز)

22 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    یه سوال داشتم. از خونه برادر من ۴ کیلو هروئین دراوردن و الان حکم اعدام بهش دادن. تا الانم برادرم تو هیچ کدوم از جلسه ها شرکت نکرده. میگن غیابی حکم دادن. با یه وکیل مشورت کردیم گفتن حکم غیابی برادرم غیرقانونیه نظر شما چیه؟ اگر ممکنه راهنمایی کنید.

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل مواد مخدر کرج
      مطابق قانون قدیم آئین دادرسی یعنی ماده ۱۸۶ آن قانون رسیدگی و صدور حکم غیابی در جرائمی که مجازاتش اعدام بود جایز نبود. اما قانون آئین دادرسی کیفری در سال ۹۲ تغییر کرد و در حال حاضر امکان محاکمه غیابی متهم در جرائم مواد مخدر وجود دارد. البته در این موارد دادگاه باید برای متهم وکیل تسخیری تعیین کنه.احتمالا وکیل مورد نظر با اصلاحات قانون آشنایی نداشته.

    • سلام از برادرم ۳ سال پیش ۲۳ گرم هروئین و ۴ گرم شیشه گرفتن مال خودش نبود فقط نگهدارنده بود مواد مال دوستش بود توی این ۳ سال پروندش بلاتکلیف بود یکبار دادگاهی شد به برادرم ۵ سال حبس وبه دوستش ۱۲ سال حبس دادن دوستش اعتراض کرد و برادرم توی زندان تحدید کرد برادرم تمام مواد گردن گرفته توی دادگاه دوم برای برادرم ۱۴ سال 😔🥺😭حبس دادن ودوستش آزاد کردن ما الان باید برادرم تسلیم به رای زد ولی یک سال نیم تخفیف خورده دفعه اولش خلاف کرده سرپرست خانواده است ما میتونیم عید براش پابند بگیریم مادرم داره دق میکنه از غصه تو رو خدا یه راهی جلو پای ما بزارید 🥺

      • سلام
        وقت بخیر
        شرایط استفاده از پابند الکترونیکی در ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی درج شده است و معمولا به مجازات های زیر ده سال اختصاص دارد.

  2. سلام
    من از برادرم ۳۵ کیلو تریاک گرفتند و مثل این که تو کلانتری خیلی ایشون را زدن و مجبورش کردن که اقرار کنه. البته واقعن مواد مال اون بوده ولی الان تو اینترنت سرچ کردم نوشته بود بالای پنج کیلو تریاک اگر از کسی بگیرن جرمش اعدامه . آقای وکیل تو را خدا کمک کنید به من بگید الان حکم برادرم چی میشه واقعا اعدامش میکنن راهی نداره عفوی چیزی براش بگیریم. الان اسم شما را تو اینتبرنت پیدا کردم. تو راخدا راهنمایی کنید.

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل مواد مخدر کرج
      در حال حاضر اون ماده ای که شما در اینترنت مطالعه کردید تغییر کرده. بله درسته تا قبل از سال ۹۶ اگر شخصی مرتکب قاچاق تریاک به میزان بیشتر از ۵ کیلو و مطابق مفاد تبصره ماده ۴ قانون مبارزه با مواد مخدر بیشتر از ۲۰ کیلو میشد محکوم به اعدام می شد. اما در حال حاضر این ماده و مواد دیگر قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح شده اند. به این صورت که بعد از اصلاح ماده ۴۵ الحاقی به قانون مبارزه با مواد مخدر فعلا اگر کسی بیشتر از ۵۰ کیلو تریاک را قاچاق کند محکوم به اعدام می شود. بنابراین نگران اعدام نباشید. ضمن این که از عفو و سایر تخفیف های مقرر در قانون هم میشه استفاده کرد.

  3. سلام آقای وکیل
    چند روز پیش مامورا ریختن خونه ما و شوهر من را با دوستش که طبقه پائین بودن گرفتن. شوهر من مصرف کننده مواده و ۲۰ گرم هروئین ازش گرفتن. منتها این مواد مال دوستش بوده که خونه ما بوده و الان گردن نمی گیره. مامورا طبقه بالا هم آمدن و یه دبه سرکه که من انداخته بودم را با خودشون بردن حالا برای شوهرم علاوه بر هروئین نگهداری ۲۰ لیتر مشروب الکلی دست ساز هم زدن. باور کنید این سرکه را من خودم انداختم و با انگورهای باغ خودمون هر سال این کار را می کنم اما قاضی میگه نتیجه ازمایش گفته شرابه. من الان واقعا نمی دونم باید چه کار کنم. شوهرم می تونه ثابت کنه مواد مال اون نیست.

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل مواد مخدر کرج
      با توجه به توضیحات شما به نظر می رسد که کار دشواری در خصوص عدم اثبات اینکه مواد متعلق به شوهر شما نیست در پیش داشته باشید. به عبارتی چون مواد در داخل خانه شما به دست آمده اصولا مقامات قضایی فرض را بر این می گذارند که مواد متعلق به شماست. با این حال از آنجا که از طریق کنترل تلفن همراه و پیام ها و… و سایر عوامل امکان پیگیری موضوع هست می توان به پیگیری نهایتا این موضوع را به دادگاه ثابت کرد که مواد متعلق به دوست همسر شماست. در خصوص مشروب دست ساز هم اگر با قرائن و شواهد متعدد این موضوع را که شما اصولا سرکه خود را از طریق محصولات باغ خودتان تهیه می کنید وجود دارد.

  4. ببخشید آقای وکیل آیا اعتیاد جرمه؟ اگر کسی فقط برای مصرف خودش مواد بگیره و اعتیاد داشته باشه چه کارش می کنند؟

    • سلام
      وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل مواد مخدر کرج
      در حال حاضر مطابق ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر اعتیاد جرم محسوب می شود. اما معتادانی که مبادرت به دریافت گواهی مخصوص می کنند از تعقیب جزائی در امان خواهند بود. اما خرید مواد ولو به میزان بسیار کم همچنان جرم محسوب می شود و نسبت به وزن آن دارای مجازات مخصوص به خود خواهد بود.

    • سلام از برادرم ۳ سال پیش ۲۳ گرم هروئین و ۴ گرم شیشه گرفتن مال خودش نبود فقط نگهدارنده بود مواد مال دوستش بود توی این ۳ سال پروندش بلاتکلیف بود یکبار دادگاهی شد به برادرم ۵ سال حبس وبه دوستش ۱۲ سال حبس دادن دوستش اعتراض کرد و برادرم توی زندان تحدید کرد برادرم تمام مواد گردن گرفته توی دادگاه دوم برای برادرم ۱۴ سال 😔🥺😭حبس دادن ودوستش آزاد کردن ما الان باید برادرم تسلیم به رای زد ولی یک سال نیم تخفیف خورده دفعه اولش خلاف کرده سرپرست خانواده است ما میتونیم عید براش پابند بگیریم مادرم داره دق میکنه از غصه تو رو خدا یه راهی جلو پای ما بزارید 🥺

      • سلام
        مطابق تبصره ۲ ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی چون مجازات حبس برادر شما درجه ۳ محسوب می شود پس از گذراندن یک‌ چهارم مجازات‌ حبس می توان از پابند الکترونیک استفاده کرد.

  5. سلام
    من و دوستم داشتیم از ورامین می آمدیم و بازرسی وسط جاده ماشین را گشت و ۳۰ گرم شیشه از داخل داشبورد ماشین پیدا کرد. دادگاه ما را محکوم کرد و منم تسلیم به رای زدم تا تخفیف بگیرم. اما پرشیای ما هم توقیف شده و میگن به نفع دولت ضبط میشه. سوال من اینه که الان که تسلیم به رای زدم برا هر دو شون بوده؟ یعنی هم حبس هم توقیف ماشین یا برای ماشین می تونم دوباره اعتراض کنم. من هنوز وقت دارم تجدید نظر خواهی کنم. ممنون میشم اگه قبل از تموم شدن مهلت ۲۰ روزه جواب بدید.

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل مواد مخدر در کرج
      با توجه به این که شما برای استفاده از تخفیف مندرج در ماده ۴۴۲ قانون آئین دادرسی کیفری تسلیم به رای زدید رای دادگاه بدوی قطعی شده و این قطعی شدن در مورد ضبط وسیله نقلیه هم هست. جالبه که اداره حقوقی قوه قضاییه در نظریه مشورتی شماره ۷/۱۴۰۰/۱۴۰۶ مورخه ۱۴۰۰/۱۱/۱۶ دقیقا به این موضوع پرداخته است.

  6. باسلام .شوهرم دوسال پیش به اتحام فروش مواد هرویین دستگیر شد اما این مواد را نه ازدست شوهرم بلکه دربیابونهای اطراف که شوهرم رادستگیر کرده بودند پیدا کرده اما به گفته خودمامورا که بامعتادی رودستگیر کرده وبه شوهرم زنگ زده وشوهرم موادروبرده تا مامورو دیده پرت کرده اینها همه گفته های ماموره .که بدون بازجویی از شوهررم بازپرس اول شوهرم رو رونه زندان وبعد به قیدسند ازادمیشه ..درزمان گذاشتن وسیقه من برگه ثنای شوهرم روداخل پرونده گذاشتیم اما صاحب سند به علت نداشتن ثنا وقطعی سیستم ثنایی داخل پرونده نذاشته والان بعد ۲ سال ازطرف دا گاه هیچ ابلاغی به مانشد و صاحب سند برای پیگیری به دادگاه مراجعه کرده ومتوجه شد یک سال ونیم پیش رای غیابی صادر شده وبه ما تا این زمان ابلاغی نشد ودرحال حاضر رای درحال اجرا میباشد وجلو حساب شخصی صاحب سند گرفته شده،واینطؤر که در داخل پرونده ذکرشده به علت نبود شماره ملی به متهم ابلاغی نشده. اما به صاحب سندابلاغ شده ومشاهده هم شده ،درصورتی که صاحب سند اصلا ثنانداره .ایا میتوانیم درخواست واخواهی کنیم دادگاه قبول میکنمه، لازم به ذکر است که الان پرونده دراجرای احکام است ودفتردار درخواست معرفی متهم را به دادگاه داشت برای اجرای حکم.وقاضی هم اشدمجازات را برای متهم صادر کرده.ایاما متوانیم تقاضای توقف حکم رابگیریم تازمان جواب واخواهی

    • سلام
      وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل مواد مخدر در کرج
      اگر رای به صورت غیابی صادر شده باشد از زمانی که شما به هر نحوی از مفاد رای مطلع شوید، ۲۰ روز مهلت دارید تا واخواهی نمایید.

  7. سلام از پدرم ۱۰گرم شیشه به صورت پک و ترازو و حشیش گرفتن از خونش حکم بازرسی خونرو داشتن ک فروشنده مواد زده ک مثل اینکه همسایه ها شاکی شده بودن دادگاهیش نزدیکه حکم چی هست میشه کاری کرد ک نره زندان ب خاطر سنش

    • سلام
      معمولا در این موارد نمی توان به صورت کلی نظر داد. بهترین راه مطالعه پرونده و بررسی اظهارات متهم و … است. بعد از آن با توجه به اظهارات متهم می توان نحوه دفاع را طراحی کرد.

  8. سلام از برادرم ۳ سال پیش ۲۳ گرم هروئین و ۴ گرم شیشه گرفتن مال خودش نبود فقط نگهدارنده بود مواد مال دوستش بود توی این ۳ سال پروندش بلاتکلیف بود یکبار دادگاهی شد به برادرم ۵ سال حبس وبه دوستش ۱۲ سال حبس دادن دوستش اعتراض کرد و برادرم توی زندان تحدید کرد برادرم تمام مواد گردن گرفته توی دادگاه دوم برای برادرم ۱۴ سال 😔🥺😭حبس دادن ودوستش آزاد کردن ما الان باید برادرم تسلیم به رای زد ولی یک سال نیم تخفیف خورده دفعه اولش خلاف کرده سرپرست خانواده است ما میتونیم عید براش پابند بگیریم مادرم داره دق میکنه از غصه تو رو خدا یه راهی جلو پای ما بزارید 🥺

  9. درود برشما
    پسرم موقع سفر به ترکیه بسته ای در حدود ۹۶ گرم از یکی میکیره که ببره ترکیه تحویل بده و متوجه نبود که این محتوی شیشه است در فرودگاه بازداشت میشود و به زتدان میرود بعد از ۸ ماه ما با اجاره یک ستد مطابق با قرار صادره که ۷۰۰ ملیون تومان بود وقیقه گذاشتیم و ایشان را بیرون آوردیم و رفت ترکیه پیش فرزتدش.بازپرس پرونده پس از تحقیقات مکرر و ثحبت با متهم نوشت که متهم طعمه واقع شده ک منع تعقیب اعلام کرد لیکن اکنون ۶ سال گذشته ولی هنوز حکمی صادر نشده..لطفا بفرمایید چه باید کرد در این میان صاحب سند هر سال ما را تحت فشار گذاشته و مبلغی کرفته و چک تضمینی با امًضاء من و خانمم گرفته بعنوان ضامن بطوریکه حکم جلب من را گرفت م من را یکماه بلزداشت کردند تا اینکه با درخواست اعصار آزاد شدم و بعد هم حکم جلب همسرم را گرفت و چون هردو زمین گیرهستیم ما را با تهدید به زتدان با چند تا مامور مجبور کردند خانه ای را که متعلق به برادر خانم من بوده و برای کمگ به حال ما در اختیار ما گذاشته بود ک یک ویلای قولنامه ای در رشت میباشد نصف آن را بنام آنها کردم و مرتکب معامله فضولی شده ام.نمیدانم چطور از این مشکل رها بشویم .برادر خانمم رفت پول بگذارد و ستد را آزاد کند ولی قاضی پرونده گفت الان قرار صادره دیگر ۷۰۰ تومان نبست ۱۰ ملیارد است و بهتر پسرتان با وکیل بیاید شاید بتوانم کمکش کنم.ما بک وکیل خانم داشتیم ولی فرد فعال و مجربی نبست او به پسرم گفت برو .اگر مانده رکد شاید مسءله راحت تر حل میشد.به پسرم گفتم بر گرده و با بک وکیل مجرب برود دادگاه به احتمال زیاد شانس تبرئه هست.نظر شما چه است آیا شانسی دارد.آیا شما در این مورد میتوانید کمکی بفزمایید.ممنون از حسن توجه شما

    • سلام
      وقت بخیر
      موضوع شما چند بخش دارد. بخش اول که فرمودید منع تعقیب صادر شده اما الان بعد از چند سال حکم صادر نشده، باید عرض کنم که قرارنیست حکمی صادر شود. قرار منع تعقیب به نفع شما صادر شده. اما این چرا وثیقه آزاد نشده بوده را باید بررسی کرد. پرونده شما ابتدا باید به طور کامل مطالعه و بعد در خصوص آن اظهار نظر شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار