خانه وکیل اراک وکیل کیفری اراک

وکیل کیفری اراک

وکیل کیفری اراک

بهترین وکیل کیفری در اراک

در این مقاله تلاش می کنیم در رابطه با وکیل کیفری اراک و به طور کلی موضوعات کیفری توضیحاتی را خدمت شما همشهریان عزیز ارائه دهیم.
اصولا وقتی یکی از شهروندان به صورت ناخواسته با موضوعی کیفری مواجه می شود اولین اقدام او این است که به گوگل مراجعه نماید و در این خصوص تحقیق نماید.
مواجِهه ناخواسته با پرونده کیفری موضوعی است که افراد تا قبل از ابتلا به آن تصور می کنند که برای آنها اتفاق نخواهد افتاد و اصطلاحا برای همسایه است. اما واقعیت این است که هر یک از ما ممکن است به نحوی با این پدیده مواجه شویم.
موضوعات کیفری به دلیل ماهیت شان اصولا غیر قابل پیش بینی هستند و افراد زمانی به خود می آیند که در برابر موضوعی کیفری قرار گرفته اند. از آنجا که این افراد برای این امر آمادگی قبلی ندارند دچار پریشانی و تشویش زیادی می شوند و طبیعتا به دنبال راهکار می گردند.
تصور کنید فردی بر اثر عصبانیت و هیجان با شخص دیگری گلاویز می شود و این درگیری متاسفانه به قتل یا ضرب و جرح منجر می شود. قاتل یا ضارب به هیچ وجه گمان نمی کرده که با چنین موضوع پیچیده و بغرنجی مواجه شود. از طرف دیگر خانواده مقتول و یا خود شخص مضروب پس از حادثه در پی دادخواهی و تظلّم بر می آیند.
با این حال جای نگرانی نیست. خوشبختانه تعدادی از بهترین وکلای شهر اراک در زمینه دعاوی کیفری با تجربه طولانی آماده همکاری و ارائه خدمت به شما شهروندان گرامی هستند. شما می توانید با اطمینان کامل موضوع کیفری خود را با آنها در میان بگذارید و راهکار قانونی از آنها طلب کنید.

هنگام مواجه با موضوعات کیفری، توصیه ما این است که حتما با وکیل اراک مشورت بگیرید.

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های کیفری به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

وکیلی کیفری در اراک

موضوعات کیفری بسیار متنوع هستند. به نحوی که طیف وسیعی از موضوعات را می توان در زیر این عنوان جای داد. به عنوان مثال در مورد جرائم جسمانی علیه اشخاص طیف وسیعی از اعمال از قتل گرفته تا یک جراحت ساده را در بر می گیرد.
اقداماتی نظیر توهین و افترا هم به نوعی اعمال مجرمانه ای هستند که در بسیاری از موارد بدون طرح شکایت باقی می مانند. اما با این فراوانند کسانی که پیگیر موضوع می شوند و نهایتا شکایت خود را مطرح می کنند.
لذا در این مقاله به تعدادی از دعاوی پرتکرار در محاکم دادگستری اشاره می کنیم و توضیح مختصری هم در مورد آنها داده می شود. هر چند همان طور که گفته شد دعاوی کیفری بسیار متنوع بوده و امکان اینکه تمام آنها در یک مقاله بررسی کنیم وجود ندارد. اگر پس از مطالعه این مقاله مایل بودید تا در خصوص سایر دعاوی نیز اطلاع به دست آورید می توانید سوال خود را در قسمت زیر یادداشت نمایید. به سوالات شما در سریعترین زمان ممکن پاسخ داده خواهد شد.

 وکیل کیفری اراک

رابطه نامشروع و منافی عفت
جرم رابطه نامشروع و منافی عفت از جمله جرائمی است که مطابق آمار ارائه شده توسط منابع معتبر، در سال های اخیر رشد سرسام آوری داشته است. یکی از دلایل این موضوع هم ظهور شبکه های اجتماعی و تلفن های هوشمند بوده است. به نحوی که بیشترین میزان شکایت مطرح شده در خصوص جرم رابطه نامشروع مربوط به ارتباطات مجازی بوده است.
جرم رابطه نامشروع چه جرمی است؟
قبل از پرداختن به اصل موضوع بهتر است تعریف دقیقی از جرم منافی عفت یا رابطه نامشروع ارائه دهیم. مطابق تبصره ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۶۲ منظور از جرائم منافی عفت در قانون، جرائم جنسی حدی، علاوه براین جرائم رابطه نامشروع تعزیزی مانند تقبیل و مضاجعه است.
تقبیل یعنی بوسیدن و مضاجعه یعنی با هم در یک بستر خوابیدن. اما قانون گذار با آوردن واژه مانند قبل از کلمات تقبیل و مضاجعه مصادیق این جرائم به بوسیدن و همخوابگی محدود نکرده است. به این معنی که جرائم دیگری هم می توانند در این دایره جای بگیرند. به عنوان مثال ارسال پیامک برای شخص نامحرم با موضوعی نامتعارف می تواند مصداق از این جرم باشد و روزانه پرونده های بسیاری با این عنوان در دادسرا ثبت و رسیدگی می شود.

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های کیفری به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

وکیل کیفری در اراک

جرم افتراء
جرم دیگری که به آن می پردازیم افتراء است. این جرم زمانی رخ می دهد که به شخصی اتهامی را نسبت دهیم بدون اینکه آن شخص آن را انجام داده باشد. تذکر این نکته ضروری است که امری به که دیگری نسبت می دهیم باید جنبه مجرمانه و غیر قانونی داشته باشد تا جرم افترا رخ دهد. بنابراین اگر عملی را به دیگری نسبت دهیم که غیر قانونی نیست، نمی توان تحت عنوان جرم افتراء مبادرت به طرح دعوا و شکایت نمود. بنابراین به عنوان مثال اگر شخصی زن دیگری بگیرد و این موضوع توسط شخص دیگری برملا شود از آنجا که تعدد زوجات در قانون ما جرم محسوب نمی شود نمی توان از آن شخص به عنوان مفتری شکایت کرد.

جرم نشر اکاذیب
اگر انجام کاری را به دیگری نسبت دهیم که آن شخص آن را انجام نداده است می توان تحت شرایطی با عنوان نشر اکاذیب شکایت کرد. تفاوت این جرم با جرم افترا این است که امری که به دیگری نسبت داده شده اگر واجد وصف مجرمانه باشد، شخص نسبت دهنده مرتکب جرم افترا شده است. اما اگر امری که به شخص دیگر نسبت داده شده جرم نباشد اما در عالم واقع هم آن عمل انجام نشده باشد می توان از شخصی که چنین دروغی گفته شکایت کرد. فرض کنید علیه شخصی شایعه ای ساخته شود که او همسر دوم اختیار کرده است و او خود از این موضوع بی اطلاع باشد و چنین خبری از اصل دروغ باشد. در این حالت می توان علیه شخصی که این دروغ را گفته شکایت کرد. عنوان مجرمانه آن هم نشر اکاذیب است.

جرم ممانعت از حق
این جرم زمانی رخ می دهد که در استفاده قانونی از حقی مانعی ایجاد کنیم. فرض کنیم شخصی می خواهد وارد خانه خود شود اما شخص دیگری در ورودی منزل او را قفل کند و یا به نحو دیگری نگذارد او از حق قانونی خود استفاده کند. در این حالت با جرم ممانعت از حق روبرو می شوم. شخصی که حق او با مانعی غیر قانونی برخورد کرده است می تواند علیه شخص دیگر شکایت مطرح کند.
همانطور که گفته شد جرایم کیفری دارای تنوع بسیار زیادی هستند و نمونه های بالا هم صرفا جهت آگاهی حداقلی مطرح شدند. با این حال همان طور که در بالا ذکر شد، اگر شما در رابطه با موضوع وکیل کیفری اراک که با آن مواجه شده اید سوال یا ابهامی دارید می توانید سوال خود را در قسمت زیر همین مقاله طرح نمایید. به سوال شما در سریعترین زمان ممکن و به صورت کاملا رایگان پاسخ داده می شود.
توضیحی کوتاه:
این نوشته به مرور زمان کامل تر خواهد شد. تغییر قانون، صدور نظریات مشورتی و آرای وحدت رویه و … می توانند در آینده مکمّل و متمّم این نوشته باشند.

برای دیدن پرسش و پاسخ سوال های کیفری به قسمت نظرات مراجعه کنید.شما هم میتوانید سوال خود را مطرح کنید.

سوالات کیفری متداول

۱-من داشتم با ماشین از شهر خارج می‌شدم که پلیس جلوی من را گرفت و گفت ماشین سرقتی هست و باید بره پارکینگ. گویا ماشین ۶ دست قبل سرقت شده اما کسی که ماشین را به من فروخته آدم محترمی هست. من الآن باید چه کار کنم؟

شما در هر صورت باید به دست قبلی خودتون مراجعه کنید و پولی ماشین را ( مطابق نظر کارشناس) از ایشون مطالبه کنید. طبیعتاً ایشان هم به دست های قبلی خودشون تا به سارق برسه.

۲-من با یه پسری دو سال دوست بودم و قصد ازدواج داشتیم. بعد یه مدت کات کرد و وقتی اومد گفت سرطان گرفتم و دیگه نمی تونم ازدواج کنم با تو و رفت. متاسفانه الان مدتیه که از من تقاضای پول می کنه و دفعه آخر که گفتم ندارم تهدید کرد که عکس های من را منتشر می‌کنه. واقعا نمی دونم باید چکار کنم؟

اقدام ایشان تحت عنوان زور گیری و اخاذی و تهدید قابل پیگیری است. سعی کنید به خودتون مسلط باشید و تحت تاثیر تهدید های ایشون قرار نگیرید.

رزرو وقت مشاوره ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
WhatsApp
4.8/5 - (115 امتیاز)

38 دیدگاه‌ها

  1. سلام
    ما یه همسایه ای داریم که ماشینش را همیشه عمدا یه طوری پاک می‌کنه که ما اذیت شدیم و باید چند تا فرمون بگیریم تا بیاییم بیرون. خیلی وقت ها هم نمیشه وارد کوچه شد. سرچ کردم تو گوگل نوشته شده بود میشه شکایت کیفری کرد. درسته؟

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری در اراک
      بله با توضیحات شما میشه علیه ایشون شکایت کرد. عنوان شکایت هم ممانعت از حق و مزاحمت خواهد بود

  2. سلام جناب وکیل. آیا دروغ گفتن جرم به حساب میاد؟ لطفا جوابم رو بدید خیلی استرس دارم. به یک نفر دروغی گفتم که بعدها متوجه شد و من رو تهدید به شکایت کرده ایا میتونه کاری کنه؟

    • سلام وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله بهترین وکیل کیفری اراک
      دروغ گفتن امری است غیر اخلاقی اما از نظر قانون جز در موارد خاص مثل اینکه شخص در برابر دادگاه دروغ بگوید جرم شناخته نشده است

    • باسلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری
      به طور کلی تهدید دیگری جرم محسوب میشه. به شیوه های مختلف میشه تهدید را اثبات کرد. مثل شهادت شاهد یا پیامک و…

  3. با سلام
    بنده به دفتر یکی از وکیل های شهر اراک مراجعه کردم ، و موضوع خودم را با ایشان مطرح کردم ، بعد از یک مدت برای بنده یک ابلاغیه امده و علیه من اعلام جرم کرده همسرم ، در دادگاه همان وکیل که بنده با ایشان مشورت کردم ، وکلت ایشان بر عهده داشتن ، و از موضوعاتی که من در مشاوره گفتم علیه بنده استفاده کردن ؛ ایا اقدام این وکیل جرم نیست ؟ من چطوری باید از وکیل شکایت کنم

    • با سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      در فرض سوال شما وکیل مرتکب تخلف انتظامی شده و شما می تونید به کانون وکلا یا مرکز مشاوران مراجعه کنید و شکایت خودتون را اونجا مطرح کنید. قطعا پیگیری می کنند.

  4. سلام و خسته نباشید ؛ من و دوستم تو جاده ساوه بودیم که یک خانم را بعنوان مسافر سوار کردیم ؛ خانم خودش با ما شوخی میکرد ؛ ما هم متاسفانه گولش خوردیم و شماره بهش دادیم و دوست شدیم ؛ یک مدت با هم بصورت مجازی رابطه داشتیم ؛ ماه پیش زنگ زد که بیا ساوه کارت دارم و مشکلی برام پیش امده و من رفتم ؛ اونجا با یک نفر که میگفت دوست پسر سابقش هست درگیری فیزیکی پیدا کزدم و دماغ اون شکست ؛ الان برای من احضاریه امده و همان خانم ظاهرا شاهد همان دوست پسر سابقش هست و باز با هم دوست شدن ؛ حتی خانمه رفته گفته که من مزاحم شدم الان دو تا جرم بهم بستن ؛ چه کار کنم الان ؛ زندانی داره مزاحمت

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      اگر طرف مقابل قادر باشه که اثبات کنه که شما دماغش را شکستی شما محکوم به پرداخت دیه و جزای نقدی خواهید شد البته اگر سابقه کیفری نداشته باشید.

  5. سلام
    من یه حواله ایران خودرو داشتم که وکالتی فروختم به یه نفر دیگه. اونم . اون آقای ک من فروختم بهش فوت کرده. ولی قبل فوت به دو نفر دیگه فروخته بوده. نفر سوم اومد سراغ من که وکالت نامه ما با فوت قبلی باطل شده و من یه وکالت به او دادم. حالا وراث نفر اول میخوان از من شکایت کنند به جرم خیانت در امانت. چه کار کنم؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      هر چند سوال شما دارای ابهام هست و خیلی خوب طرح نشده اما به طور کلی باید گفت موضوع شما به هیچ وجه مصداق جرم خیانت در امانت نیست. شاید به نوعی و به نحوی به جرم فروش مال غیر شباهت داشته باشه اما فروش مال غیر هم نیست.

  6. سلام آقای وکیل
    از دادگاه انقلاب حکم به من دادن دو سال حبس. من رفتم دادگاه اون کارمندی که اونجا بود گفت تسلیم به رأی بزن تا تخفیف بت بدن به نظرت چه کار کنم؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      مطابق ماده ۴۴٢ قانون آیین دادرسی کیفری در صورتی که دادستان از حکم صادره درخواست تجدید نظر نکرده باشد، محکوم علیه می تواند پیش از پایان مهلت تجدید نظر خواهی با رجوع به دادگاه صادر کننده حکم، حق تجدید نظر خواهی خود را اسقاط یا درخواست تجدید نظر را مسترد نماید و تقاضای تخفیف مجازات کند. در این صورت دادگاه تا یک چهارم مجازات را تخفیف میده. با این حال اگر احساس می‌کنید که بی جهت محکوم شدید و دلایلی دارید که دادگاه به اون ها توجه نکرده توصیه میشه تجدیدنظر خواهی کنید.

  7. سلا م و عرض ادب
    بنده چند سال پیش یک چک را به شخصی دادم بعنوان امانت ، حالا اون شخص چک را مدعی هست که گم کرده ، من باید برای جلوگیری از سوئ استفاده اون شخص یا بر فرض گم شدن فرد یابنده په کار کنم ؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      مطابق ماده ١۴ قانون صدور چک ابتدا باید به بانک مراجعه کنید و حساب را مسدود کنید. بعد هم به عنوان مفقودی چک شکایت کنید.

  8. خداوت جناب وکیل ، دامادم به شدت همسرم که دختر من باشد را دیشب زیر باد کتک گرفته و ساعت۲ نصف شب از خانه پرت کرده بیرون ، من امروز رفتم سراغش که چرا این کار را کردی ، شروع کرد به من هم فحش های ناموسی دادن و الفاظ رکیکی که نمیشه نوشت ، الان من و دخترم میتوانیم همزمان علیه اش شکایت کنیم ؟ میشه انداختش زندان تا ادم بشه یا شکایت ما بخاطر کرونا راه به جایی نمیبره و اون پر رو تر میشه

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      بله امکان پیگیری وجود دارد و شما و دخترتان می توانید عیله ایشان به اتهام ضرب و جرح و توهین و افترا شکایت کنید و کرونا هم مانعی برای این کار نیست

  9. آقای وکیل سلام
    من دخترم از دست دامادم که اذیتش می کرده اومده خونه ما. اما شوهرش هر روز میاد تو محل و داد و ببداد راه میندازه و میگه زنمو می‌خوام با خودم ببرم. میگه شکایت می کنم و با خودم می برمش؟ دخترم. افسردگی گرفته و از ترس جرأت هیچ کاری نداره . تو رو خدا بگید ما باید چیکار کنم؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      اقدام داماد شما غیرقانونی و مجرمانه است و توصیه میشه این بار اگر آمد حتماً با پلیس ١١٠ تماس بگیرید. ضمناً اگر دختر شما قصد بازگشت به منزل مشترک را نداشته باشه به هیچ وجه نمیشه به روز و اجبار ایشون را به خونه شوهرش برگرداند.

  10. من یه آپارتمان به یه روحانی فروختم که متأسفانه به دلیل اطمینان که داشتم خونه را تحویلش دادم. حالا یه مقدار از مبلغ مانده که پرداخت نمی کنه. برای شکایت باید برم دادگاه روحانیون؟

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      دادگاه ویژه روحانیت صرفاً برای شکایت از امور کیفری صلاحیت داره. به عنوان مثال اگر یک روحانی مرتکب جرم بشه باید در دادگاه ویژه روحانیت از ایشون شکایت کرد. اما در اختلافات حقوقی و مالی دادگاه عمومی به این دعاوی رسیدگی می‌کنه. هر کجا اقامت گاه ایشون باشه باید به دادگاه اون محل رفت و دعوا را اونجا مطرح کرد

  11. سلام ؛ متاسفانه پسرم در خدمت سربازی تو پادگان ؛ با چند تا سرباز درگیر شده و به یکیشون چاقو زده و بعد فرار کرده ؛ الان جرات نمیکتم برگرده محل خدمتش ؛ تقریبا یک ماه شده و الان سرباز فراری هم هستم ؛ امکانش هست برسیم خدمت شما جهت راهنمایی ، چون میگن باید برود دادسرای نظامی ؛ خیلی استرس هم من و هم مادرش و خودش داره

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      بله در خدمت شما هستم. درسته دادگاه نظامی برای رسیدگی به جرایم افراد نظامی صلاحیت داره و سربازان هم در این دادگاه به جرمشون رسیدگی میشه.

  12. سلام ؛ جناب وکیل ؛ من یک شرکت دارم که الان دو سال هست که بخاطر کرونا تعطیل هست ؛ اداره مالیات بی توجه به لایحه های ارسالی بنده ؛ من را محکوم کرده به پرداخت مالیاتدبصورت علی الراس و به هیات پرونده ارجاع دادن ؛ شما میتوانید پرونده را قبول زحمت بفرمایید ؟

    • سلام و درود
      محکومیت شما با شرایطی که توضیح دادید غیرقانونی هست. بله امکان اعتراض وجود دارد. برای روز های زوج وقت رزرو کنید و تشریف بیارید.

  13. سلام وقتتون بخیر
    ۹ ساله ازدواج کردم همسرم اوایل ازدواج تفننی تریاک می کشیدن الان حدود ۶ ساله که دائم داخل منزل مصرف میکنن کارشونم دولتی هست اکثرا صبحا تا ظهر خوابن و همش مرخصی میگیرن از طرفی من ی پسر ۵ ساله دارم که کارای باباشو تقلید میکنه بیشتر ناراحتی من بخاطر پسرم هست و خودم واقعا کم آوردم از دست کشیدنش
    یک مدت هیجا با ما نمیان فقط دوست دارن خونه باشن و تریاک بکشن .میتونم ازش شکایت کنم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      با این شرایط شما بابت مصرف مواد می تونین از ایشان بابت مصرف مواد مخدر شکایت کنید اما اصولا شکایت کیفری بابت مصرف مواد، ضمانت اجرای سنگینی برای ایشون نداره. شما می تونید تقاضای طلاق کنید به واسطه اعتباد و سوء رفتار ایشون.

    • سلام
      وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری در اراک
      در قانون ما یکی از موانع برای شهادت اینه که به بین شاهد و کسی که به نفع او شهادت داده میشه رابطه خادم و مخدومی باشه. اما باید توجه داشت که این رابطه باید بالفعل باشه. یعنی همون زمانی که شاهد داره شهادت میده رابطه مخدومی هم داشته باشه. در ضمن در دادگاه کیفری قاضی حتی با وجود احراز رابطه خادم و مخدومی می تونه اظهارات شاهد را گوش کنه (استماع) و این اظهارات برای این که قاضی به قطع و یقین برسه و اصطلاحا بر اساس علم خودش رای صادر کنه خیلی موثره.

  14. سلام
    وقت به خیر
    بالای دوازده سال در زمینه فروش مشغول به کار هستم با یکی از همکاران مرد هر محصول غذایی که حاشیه سود داشته باشه میخریم و میفروشیم تا قبل از تحریم و … موااد غذایی در پیلوت منزل پدر من نگهداری میشد تا به فروش برسد در زندگی شخصی به دلیل اعتیاد شدید و بیکاری همسرم مشکلات زیادی داشتم که ناچارا” به دلیل مصرف ایشان به شیشه و آزار و اذیت های فراوان و امنیت جانی خودم و فرزندم از سال ۹۰ جدا از ایشان در خانه شخصی خودم زندگی میکردم که بالاخره در سال ۹۵ با همکاری دو وکیل توانستم طلاق توافقی بگیرم و همه حق و حقوقم را بخشیدم در ازای حزانت فرزندم . جریان از جایی شروع شد که همسر همکارم متوجه شدند که شوهرش با یک زن همکاری دارد هیچگونه رابطه ای غیر از کار با ایشان نداشتم خواستند که منو از نزدیک ببینند من رفتم منو دیدن منم اون زمان چون هنوز طلاق نگرفته بودم گفتم همسر دارم خیال خانم راحت شد
    کاری به ما نداشت ولی مدام ما را چک میکرد تا اینکه متوجه شدن که من همسری ندارم و تنهام مدام سو ظن و نگرانی تا جایی که من و همسرش تصمیم گرفتیم حساب کتاب کنیم دیگر با هم کار نکنیم و قطع همکاری کردیم این خانم بعد از چند سال همسر سابق منو پیدا کرده بهشون گفته که من و همسرش با هم رابطه داشتیم چندین جای دیگر هم همین کار و انجام میده مدام محل کارم تماس میگیره منو اذیت میکنه فرزندم و تهدید میکنه هر چی اسناد و مدارک میاریم که ما فقط کاری با هم رابطه داشتیم قبول نمیکنه حرف خودشو میزنه مدام پیگیره منه خواهش میکنم راهنمایی کنید چکار کنم آبرو برای من نگذاشته تا جایی که مجبور شدم منزل خود را جابجا کنم

    • سلام
      ممنون از توجه شما به مقاله وکیل کیفری اراک
      به نظرم قبل از هر اقدامی اظهارنامه ای برای ایشان ارسال بفرمایید و توضیح دهید که اقداماتش مجرمانه است و اگر دست همین طور ادامه بده شما از ایشون تحت عنوان مجرمانه افتراء شکایت خواهید کرد. قبل از اظهارنامه هم می توانید مستقیما شکایت کنید.

  15. سلام جناب احمد بنی جمالی
    از صبوری شما در مطالعه و پاسخگویی سپاسگزارم
    در جریان فرایند کاری یک شرکت تعاونی مسکن در طی شش سال ؛ به دلیل ارتباط عاطفی و اعتمادی که توسط یکی از نمایندگان تعاونی برای اینجانب حاصل شده بود اینجانب تصور میکردم که تمام اقدامات ایشان کاملا قانونی ، اخلاقی و به نفع اعضا می باشد و همیشه از ایشان حمایت می کردم اما در جریان برگزاری دو مجمع و پیگیری هایی که با اداره تعاون داشتم متوجه شدم متاسفانه تمام این ۶ سال خریداران و ازجمله شخص بنده فقط طعمه قلاب ماهیگیری ایشان و عده ای منفعت طلب بودیم و ابتدا از طریق پیامکی عطف به آنچه در گذشته بین ما جریان داشت با صراحت و صداقت ابراز نارضایتی خود را از عملکرد ایشان بیان کردم و به ایشان اعلام کردم اگر نسبت به اصلاح آنچه حقوق عرفی قانونی و شرعی ما می باشد ، اقدامی نکند من نسبت به اطلاع رسانی به دیگران اقدام میکنم . یک صفحه مجازی در اینستا تشکیل دادم اما باز به دلیل علاقه و همچنین تصور اینکه ممکن است ایشان اقدام به بازگشت و اصلاح عمکلرد داشته باشند ، فقط به بیان موارد کلی پرداختم و مستنداتی که موجب افشای حقایق می شد را مطرح نکردم . به گونه ای که بعضی افراد به من می گفتند چرا فقط نصیحت میکنی ، مع الوصف ایشان برای ارعاب و تهدید من مبنی بر عدم ادامه فعالیت صفحه ، در عین ناباوری من با افشای همان پیامک های ارسال شده با مشارکت دو خانمی که مطلقا اینجانب هیچگونه ارتباط در دنیای مجازی یا حقیقی با ایشان نداشته ام، بر علیه من طرح شکایت توهین ، افترا و تهدید را ایجاد کردند . و البته برای بزرگنمایی پرونده و اینکه قاضی متوجه نشود زمینه حضور آن دو خانم در پرونده به دلیل فقط پیامک های ما به شخص نماینده می باشد تمام فعالیت رسانه ای اینجانب را هم ضمیمه کرده بودند.من در آن پیامک ها به ان دو خانم کلمات ، فحاش ، لوند وشهرزاد قصه های هزار ویک شب بکار برده بودم و البته برای همان کلمات عطف به سابقه در گذشته اقدام کرده بودم . لازم به ذکر است محتوای صفحه عاری از بیان هر نوع موارد غیر اخلاقی می باشد و به بیان موضوعات به صورت کلی با طرح پرسش پرداخته است ،و همچنین قبل از تشکیل صفحه ، ایشان قرار بود مرا حضوری ببیند و سوالات را منطقی جواب دهد که شرایطش به دلیل رفتار واکنش های عصبی ایشان فراهم نشد. به هر حال دادگاه درمرحله اول مرا تبرئه نموده اما مجددا هر سه نفر دوباره اعتراض به قرار را ارائه داده اند . و جناب نماینده این بار به عنوان اعتراض ، راه فرار من از قانون را مظلوم نمایی عنوان کرده است و متاسفانه به دروغ اعلام کرده که تماس های تلفنی مکرر با ایشان داشته ام که توهین تهدید و موجبات آزار ایشان را فراهم کرده ام و از طرفی شهودی را در دادگاه حاضر می کند که همگی اعلام می کنند محتویات صفحه در جهت افترا توهین و تهدید ایشان بوده است . اینجانب در طی سال گذشته فقط دو بار تماس موفق با ایشان داشتم و هر کسی می تواند با ورود به صفحه ادعای ایشان را تجربه کند. به نظر حضرتعالی با احتمال همه دفاعیت حضوری آنها برای جلب نظر قاضی ، من برای دفاع از خودم چگونه می توانم اقدام کنم آیا بیان همین موارد کافی است و اینکه اگر تصور میکردم پیامک های من در اختیار این دو زن قرار میگیرد هرگز به صراحت همانند گذشته با ایشان صحبت نمی کردم ، آیا این دو زن حقی در این شکایت به صرف فقط همان پیامک ها دارند؟ این دو زن ادمین گروه ایشان هستند و در طی این مدت به روش های مختلف به تمسخر و تهدید و توهین من در گروه ۱۰۰۰ نفری هم پرداخته اند.

    • سلام
      وقت بخیر
      ممنون از توجه شما به این مطلب و توضیح کامل موضوع. واقعیت این است که همین که شما در مرحله دادسرا با قرار منع تعقیب مواجه شده اید نشان از شرایط خوب پرونده به نفع شما دارد. به هر حال طرف های شما می توانند به این قرار اعتراض کنند و اگر دادگاه اعتراض آنها را قبول کند جلسه رسیدگی تعیین میشود و شما می توانید دفاع کامل وتمام عیاری از حقوق خود به عمل آورید. حتی اگر رای دادگاه به زیان شما هم باشد این رای در دادگاه تجدید نظر قابلیت اعتراض مجدد دارد. با این همه حتی اگر در دادگاه تجدید نظر هم محکوم شوید نگرانی زیادی ندارد. چرا که جرم شما تبعات کیفری سنگینی از قبیل شلاق و زندان ندارد و در حال حاضر (سال ۱۴۰۱) چیزی در حدود ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی به شما تعلق می گیرد.

  16. سلام وقت بخیر چند ماهه پیش دوتا پسر بچه موقع سال تحویل با پدرم درگیر شدن البته اونا شزوع کردن یکیشون باشچاقو روی دس پدرم زخم کرده و یکیشون از پشت سر با چوب ب یک پای ایشون ضربه زدن حالا این اقایی با چاقو ضربه زدن قبول نمیکنه توی داگاه و سنشون قانونی هم نیس چکاری باید انجام داد؟ممنون میشم جواب بدید

    • سلام
      وقت بخیر
      پرونده شما نیاز به مطالعه و گفتگو دارد و از طریق کامنت قابل توضیح نیست.

  17. سلام وقت بخیر چند ماهه پیش دوتا پسر بچه موقع سال تحویل با پدرم درگیر شدن البته اونا شزوع کردن یکیشون باشچاقو روی دس پدرم زخم کرده و یکیشون از پشت سر با چوب ب یک پای ایشون ضربه زدن حالا این اقایی با چاقو ضربه زدن قبول نمیکنه توی داگاه و سنشون قانونی هم نیس چکاری باید انجام داد؟ممنون میشم جواب بدید

  18. سلام چند چند ماهه پیش موقع ساتحویل دو نفر موتور پدرمو انداختن و یکیشون با چاقو دست پدرمو زخم کرده و یکیشون با چوب از پشت سر ضربه زده ب پاشون نامه پزشک قانونی هم موجوده توی پرونده این اقایی ک چاقو زدن قبول نمیکنه ک کار خودشون بوده سنشون قانویی نیس قاضی حکم نهایی دادن رد کردن قسامه رو ولی پدر من قسم خوردن ما چکار کنیم؟میشه جواب بدید ممنونم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار