خانه قوانین و مقررات حقوقی ماده ۸ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۷۲

ماده ۸ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۷۲

ماده ۸ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۷۲

توضیحی کوتاه:

این نوشته به مرور زمان کامل تر خواهد شد. تغییر قانون، صدور نظریات مشورتی و آرای وحدت رویه و … می توانند در آینده مکمّل و متمّم این نوشته باشند.

‌ماده ۸ 

ماده ۲۰ به ماده ۲۱ تغییر و به شرح زیر اصلاح و ۲ تبصره به آن اضافه گردید.
‌ماده ۲۱ – بانکها مکلفند کلیه حسابهای جاری اشخاصی را که بیش از یک بار چک بی‌محل صادر کرده و تعقیب آنها منتهی به صدور کیفرخواست شده ‌باشد بسته و تا سه سال به نام آنها حساب جاری دیگری باز ننمایند. ‌مسئولین شعب هر بانکی که به تکلیف فوق عمل ننمایند حسب مورد با توجه به شرایط و امکانات و دفعات و مراتب جرم به یکی از مجازاتهای مقرر‌ در ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری توسط هیأت رسیدگی به تخلفات اداری محکوم خواهند شد.
‌تبصره ۱ – بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است سوابق مربوط به اشخاصی را که مبادرت به صدور چک بلامحل نموده‌اند به صورت ‌مرتب و منظم ضبط و نگهداری نماید و فهرست اسامی این اشخاص را در اجرای مقررات این قانون در اختیار کلیه بانکهای کشور قرار دهد.
‌تبصره ۲ – ضوابط و مقررات مربوط به محرومیت اشخاص از افتتاح حساب جاری و نحوه پاسخ به استعلامات بانکها به موجب آیین‌نامه‌ای خواهد بود‌ که ظرف مدت سه ماه توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تنظیم و به تصویب هیأت دولت می‌رسد.

توضیحات ۸ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۷۲

 ماده ۸ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۷۲ بشرح ماده ۶ قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب ۱۳۹۷ مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت .( حذف بخشی انتهای  از متن ماده ۸ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۷۲ )

ماده ۸ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۹۷بشرح ماده۷  قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب ۱۳۹۷ مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت.( اصلاح تبصره یک ماده ۲۱ )

ماده ۸ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک مصوب ۱۳۹۷ بشرح ماده ۸  قانون اصلاح قانون صدور چک مصوب ۱۳۹۷ مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت.( اضافه شدن ماده مکرر به ماده ۲۱ )

با توجه به ماده ۱ قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک سال ۱۳۷۲ ، شماره ماده ۲۰ به شماره ماده ۲۱ تغییر یافت .

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار