خانه دادرسی کیفری ماده ۱۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری

ماده ۱۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری

ماده ۱۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری

توضیحی کوتاه:

این نوشته به مرور زمان کامل تر خواهد شد. تغییر قانون، صدور نظریات مشورتی و آرای وحدت رویه و … می توانند در آینده مکمّل و متمّم این نوشته باشند.

ماده ۱۵۵

 هرگاه بازپرس رأساً یا به تقاضای یکی از طرفین انجام کارشناسی را ضروری بداند، قرار ارجاع امر به کارشناسی را صادر می کند. بازپرس باید موضوعی را که جلب نظر کارشناس نسبت به آن لازم است به‌ طور دقیق تعیین کند.

توضیحات ماده  ۱۵۱ قانون آئین دادرسی کیفری

  1. ارجاع امر به کارشناس در امور کیفری علاوه بر این ماده در تبصره ماده ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی ۹۲ نیز ذکر شده است: «مواردی از قبیل نظریه کارشناس، معاینه محل، تحقیقات محلی، اظهارات مطلع، گزارش ضابطان و سایر قراین و امارات که نوعا علم آور باشند، می تواند مستند علم قاضی قرار گیرد. در هر حال، مجرد علم استنباطی که نوعا موجب یقین قاضی  نمی شود، نمی تواند ملاک صدور حکم باشد.»

 

2 دیدگاه‌ها

  1. سلام جناب وکیل آقای بنی جمالی
    بنده پرونده ای در شعب دادگاه های عمومی اراک دارم ، که جهت تعیین میزان قیمت ملک کشاورزی به کارشناس ارجاع شده است ، پرداخت مبلغ کارشناس را دادگاه بر عهده خوانده که من باشم گداشته است ، پرداخت هزینه کارشناسی از طرف خوانده مگر میشه ، طرف ادعای واهی داشته و شکایت کرده ، حالا باید من پول کارشناس بدهم ؟؟ اگر امکانش هست چطوری هماهنگ کنم که خدمت برسم چون بنظرم قاضی داره طرف مقابل را میگیره و من نیاز به کمک یک وکیل خوب و وکیل مجرب دارم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار