خانه وکیل اراک بهترین وکیل پایه یک دادگستری اراک

بهترین وکیل پایه یک دادگستری اراک

بهترین وکیل پایه یک دادگستری اراک

پیش از پرداختن به این موضوع شاید بهتر باشد یک سوال بسیار مهم و اساسی مطرح کنیم که در بسیاری از موارد ندانستن پاسخ آن موجب اشتباه و بروز زیان‌های قابل توجهی می‌شود.

سوال این است که بین وکیل‌دادگستری و وکیلِ غیردادگستری چه فرقی وجود دارد؟ اصلا آیا این سوال درست است و می‌توان وکلا را به وکلای‌دادگستری و غیردادگستری تقسیم نمود؟

واقعیت این است که وکالت یک قرارداد است و می‌تواند بین بیشتر افراد منعقد شود. در قانون مدنی ایران هم فصل مهمی به همین قرارداد یا اصطلاحا «عقد» اختصاص داده شده است. به این صورت که شخصی برای انجام امور حقوقی خود شخص دیگری را وکیل می‌کند تا آن عمل را به‌ جای او انجام دهد.

در این جا شخص اول موکل و شخص دوم وکیل است. وکالت در قانون مدنی پیچیدگی‌های فراوانی دارد و ما قصد نداریم در اینجا به صورت جزئی به آن بپردازیم. اما آن‌چه مسلم است این است که روزانه اشخاص زیادی برای انجام امور حقوقی خود به دیگران وکالت می‌دهند و دانستن قواعد وکالت برای چنین اشخاصی ضروری است.

به عنوان مثال پدری به فرزند خود وکالت می‌دهد که به جای او به نمایشگاه اتومبیل مراجعه کند و با ارائه وکالت نامه برای پدرش اتومبیل بخرد. در اینجا پسر وکیل پدر محسوب می‌شود و پدر نیز موکل اوست و اتومبیل هم توسط وکیل برای موکل خریداری شده است. در زبان حقوقی به این وکالت، وکالت مدنی می گویند. به احتمال زیاد شما هم با چنین وکالت نامه هایی مواجه شده‌اید.
اما برگردیم به سوال اول خودمان. این وکالت‌ها چه تفاوتی با وکالت دادگستری دارند؟

وکیل پایه دادگستری اراک

بهترین وکیل پایه یک دادگستری اراک

واقعیت این است که تفاوت اصلی این وکالت‌ها در این است که شخص وکیل از جانب موکل تقریبا در تمام اداره‌ها و سازمان‌های دولتی از قبیل بانک، اداره دارایی، شهرداری و … مراجعه کند و موضوع وکالت را انجام دهد. اما اگر موکل او در دادگستری پرونده‌ای داشته باشد نمی‌تواند با استناد به این وکالت نامه به دادگستری مراجعه نماید و پیگیر پرونده او باشد.

بسیار دیده می‌شود که افرادی با در دست داشتن وکالت‌نامه مدنی به وکالت از طرف یکی از نزدیکان خود به دادگستری مراجعه می‌کنند و پیگیر موضوع می‌شوند.

حتی گاهی اوقات افرادی فرزند یا پدر خود را با همین وکالت‌نامه به جلسه دادرسی می‌فرستند و طبیعتا قاضی پرونده نمی‌تواند به چنین وکالت‌نامه‌هایی ترتیب اثر دهد.
بنابراین یکی از تفاوت‌های وکلای دادگستری با سایر وکلا این است که در دادگستری غیر از خود شخص یا وکیلِ دادگستری او، کسی نمی تواند وارد پرونده شود و دادگاه به درخواست نزدیکان شخص حتی با ارائه وکالت‌نامه مدنی که در دفتر اسناد رسمی تنظیم شده است نیز توجهی نمی‌کند.

برای مطرح کردن سوالات خود به صفحه وکیل اراک مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار