خانه وکیل اراک وکیل حقوقی اراک

وکیل حقوقی اراک

وکیل حقوقی اراک

وکیل حقوقی اراک دقیقا چه کاری می کند و چرا مراجعه به او برای پیگیری مسائل و معضلات حقوقی ضروری است؟

این سوالی است که در این مقاله تلاش می کنیم به آن پاسخ دهیم.

قبل از هر چیز شاید بد نباشد توضیح دهیم که وکیل حقوقی اصطلاحی است که می تواند در مقابل وکیل کیفری قرار گیرید.

به طور کلی بسیاری از وکلا ترجیح می دهند بعد از مدتی فعالیت حرفه ای در یک شاخه مشخص فعالیت خود را متمرکز نمایند.

به عنوان مثال عده ای به مرور زمان متوجه می شوند که در دعاوی کیفری و به طور کلی مسائلی که با جرم و جنایت مرتبط است نمی توانند ارتباط خوبی برقرار کنند.

طبیعی است در این حالت وکیل نمی تواند نتایج قابل قبولی برای موکل خود به دست آورد. بنابراین در یک تقسیم بندی کلی (البته با قدری ساده سازی و سهل انگاری) وکلای دادگستری را می توان به وکلای حقوقی و وکلای کیفری دسته بندی نمود.

وکیل حقوقی در اراک

لازم به ذکر است که اگر در شهر اراک نیاز به خدمات حقوقی دارید می توانید به وکیل اراک مراجعه کنید.

اگر چه در حال حاضر به صورت رسمی چنین تفکیکی وجود ندارد و اصطلاحا وکلا تمام پرونده هایی که به آنها ارجاع می شود را معمولا قبول می کنند اما باید پذیرفت که در بلند مدت نیاز جامعه و مصلحت خود وکلا با چنین شیوه ای سازگار نیست.

اگر وکیلی بپذیرد که تمام توان خود را بر یک موضوع متمرکز کند در مدتی کوتاه بر آن حوزه اشراف و تسلط قابل قبولی به دست می آورد و چه بسا بسیاری از همکاران او که به صورت عمومی و جنرال همه دعاوی را می پذیرند مجبور می شوند برای پاره ای از مسائل به او مراجعه نمایند.

البته دعاوی حقوقی هم خود یک حوزه بسیار وسیع را در بر می گیرد و احتمالا در همین حوزه هم بعد از مدتی زیر شاخه های تخصصی تری شکل می گیرد.

اگر بپذیریم هر پرونده ای که در آن موضوع مجرمانه ای وجود ندارد شامل این بخش می شود خواهیم دید که حجم عظیمی از دعاوی در برابر ما قد علم می کنند.

به عنوان مثال: دعاوی حوزه شهرداری و کمیسیون ماده ۱۰۰ و … دعاوی حوزه املاک در مواردی که بحث مجرمانه آن مطرح نیست.

به عنوان مثال دعوای خلع ید و الزام به تنظیم به سند رسمی و ده ها دعوای دیگر غالب دعاوی حوزه خانواده از جمله دعوای طلاق، نفقه، اجرت المثل، حضانت و … بیشتر دعاوی حوزه قانون تجارت از جمله مطالبه وجه چک و سفته و غالب دعاوی مربوط به ورشکستگی شرکت های تجاری دعاوی مربوط به اصل ۴۹ قانون اساسی دعاوی مربوط به ثبت برند تجارتی و ثبت اختراع و… این لیست را می توان ادامه داد.

چرا که در امور حقوقی بر خلاف امور کیفری نمی توان محدوده مشخصی برای عنوان خواسته تعیین کرد.

اگر چه به صورت سنتی تعدادی از دعاوی با خواسته های مشخص در طول سال ها در رویه قضائی شکل گرفته است اما این موضوع مانع از این نیست که مدعی عنوانی برای خواسته خود انتخاب کند که پیش از این سابقه نداشته است.

در مجموع و در مقام نتیجه گیری می توان توصیه کرد اگر کسی موضوعی یا مسئله ای دارد و بعد از پرس و جو متوجه شد که بهترین راه برای پیگیری آن اقامه دعوای حقوقی است بهترین راه مراجعه به وکیل متخصص در امور حقوقی است. چرا که وکیل حقوقی به دلیل تخصص و تجربه کافی در این حوزه بهتر می تواند به رفع مشکل کمک کند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.

اطلاعات تماس

  • آدرس دفتر اراک: بلوار شهید جهان پناه، ساختمان آسا، طبقه ۱۱
  • تلفن: ۰۹۳۰۵۵۱۳۱۴۷
  • پست الکترونیک: ahmadbanijamali.lawyer@gmail.com

مکان نما

رفتن به نوار ابزار